اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

رهبری در اوج فتنه حقانیت نظام را به اثبات رساندند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: رهبر معظم انقلاب همراه با مظلومیت در عین قدرت و در اوج فتنه، حقانیت نظام اسلامی را اثبات کردند و اکنون بر همه مسئولان نیز لازم است که در دهه بصیرت این وظیفه را انجام دهند.

رهبری در اوج فتنه حقانیت نظام را به اثبات رساندند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در دیدار با اعضای شورای هماهنگی استان قم که ظهر امروز در دفتر امام جمعه قم برگزار شد با اشاره به بازگشت حجاج از سفر معنوی حج اظهار کرد: این افراد در طول این سفر برای رضای خدا و عمل به فرامین الهی از دنیای تعلقات خارج شده و به سخنان روحانی کاروان گوش فرا دادند تا بتوانند به درستی اعمال خود را به‌جا آورند که در حرکت‌های اجتماعی نیز نظیر اینگونه فعالیت‌ها دیده می‌شود.
وی افزود: نیاز به هدایتگر در مسیر بصیرت نیز مانند سفر معنوی حج ضروری است تا همه دشمن‌ستیزی‌ها و مبارزات به راهنمایی او صورت گیرد و از برکت وجود رهبر به آنچه خداوند مقرر فرموده دست یافت.
امام جمعه قم با انتقاد از جدایی از جمع و ایجاد توقعات بی‌جا در اجتماع تصریح کرد: اسلام همواره بر این اصل تاکید دارد که حرکت‌های اجتماعی نیازمند بصیرت هستند و تفرقه نباید در میان مسلمانان وجود داشته باشد.
وی گفت: خداوند خواهان یکپارچگی مسلمانان است و در این شرایط تمام مسئولان وظیفه دارند که افراد جامعه را به خوبی توجیه کنند.
سعیدی با اشاره به روز مباهله عنوان کرد: ظاهر مسئله این است که مسیحیان نجران حاضر به دعوت حق رسول گرامی اسلام(ص) نشده و خطرناک‌ترین راه را برگزیدند هر چند در پایان زیر بار پرداخت جزیه رفتند اما مباهله دارای باطن دیگری نیز هست و آن، اثبات حقانیت وجود حضرت محمد(ص) و نقش و تاثیرگذاری اهل بیت(ع) بود.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه اسلام آوردن مسیحیان نجران نیز تا این اندازه دارای اهمیت نبود، گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب همراه با مظلومیت در عین قدرت و در اوج فتنه، حقانیت نظام اسلامی را اثبات کرد و اکنون بر همه مسئولان نیز لازم است که در دهه بصیرت این وظیفه را انجام دهند.
وی افزود: صحبت رهبری با امام زمان در خطبه‌های نماز جمعه نشان‌دهنده صبر و موضع‌گیری دقیق ایشان  بود که موجب ریزش مردم از اطراف فتنه‌گران شد.
سعیدی با اشاره به سرانجام برخی افراد در صدر اسلام گفت: کسانی که به چیزی غیر از حبل‌الله متمسک شوند، عاقبتی جز خانه‌نشینی و انزوا ندارند.
امام جمعه قم تصریح کرد: مسئولان قم باید با درایت کافی برای عاقبت خود و امت اسلامی تلاش کنند زیرا در شرایط کنونی، بیداری اسلامی منطقه مشوق ماست و باید آنچه مورد پسند خداوند و امام زمان(عج) است به مرحله اجرا درآید تا کارها سامان یافته و آنچه زیبنده این ملت است به آنان برسد و به سایر نقاط جهان نیز تسری یابد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول