اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل:

290 راهنما مسافران نوروزی را هدایت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمیعت هلال احمر استان اردبیل گفت: در تعطیلات نوروزی پیش رو بیش از 290 امدادگر هلال احمر مسافران و گردشگران نوروزی را راهنمایی و هدایت می‌کنند.

290 راهنما مسافران نوروزی را هدایت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهرام غیبی شامگاه شنبه در آئین اختتامیه همایش توجیهی عوامل اجرایی هلال احمر استان اردبیل اظهار داشت: در طرح نوروزی هلال احمر استان اردبیل که از 25 اسفندماه شروع می‌شود قرار است نیروهای امدادگر با شعار راهنمایان جوان، ایمنی و آرامش در مبادی ورودی و خروجی شهرها به مسافران ارائه خدمات کنند.

وی اضافه کرد: دوازدهمین طرح راهنمایی مسافران نوروزی تا 14 فروردین 91 ادامه خواهد داشت که در آن 16 پایگاه راهنمایی مسافران نوروزی با برپایی 16 چادر نماز با حضور 290 راهنما حضور خواهند داشت.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نحوه ارائه خدمات به مسافرین نوروزی در قالب همایشی توجیهی هلال احمر خاطرنشان کرد: همایش توجیهی عوامل اجرایی طرح نوروزی 91 جمعیت هلال احمر استان اردبیل با هدف تامین آسایش مسافران، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان برگزار شد.

غیبی ادامه داد: در این همایش دو روزه 290 نفر از عوامل اجرایی خواهر و برادر جمعیت هلال احمر استان به صورت جداگانه در خصوص نحوه ارائه خدمات به مسافران نوروزی آموزش‌های لازم را کسب کردند.

عضو شورای مدیریت بحران استان اردبیل بیان داشت: در این پایگاه‌ها علاوه بر راهنمایی مسافران، اقلام فرهنگی مانند بروشور، نقشه، کتابچه و سی‌دی‌های آموزشی توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غیبی همچنین به سایر فعالیت‌های آموزشی هلال احمر استان نیز اشاره کرد و گفت: همزمان با آغاز طرح‌های نوروزی هلال احمر به منظور تربیت نیروی انسانی متخصص امداد و نجات، مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان اردبیل روز شنبه طی مراسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی گفت: با راه‌اندازی این مرکز تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه امداد و نجات به صورت تخصصی صورت می‌گیرد چرا که نیروی انسانی توانمند و متبحر مهمترین سرمایه هر دستگاه اجرایی است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دسترسی به این مهم در جمعیت هلال احمر استان به دلیل نوع کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که کارکنان این نهاد اغلب برای نجات جان افراد حادثه‌دیده تلاش می‌کنند و از این رو داشتن مهارت کافی در امور امداد رسانی اهمیت خاصی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مرکز علمی ـ کاربردی جمعیت هلال احمر اردبیل با 92 نفر دانشجو در رشته امداد و سوانح به صورت پودمانی فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول