اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ساماندهی مشاغل صنفی

مجتمع‌های امور صنفی در بشرویه راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار بشرویه راه‌اندازی مجتمع‌های امور صنفی را یکی از ارکان اساسی ساماندهی مشاغل صنفی در شهرستان بشرویه عنوان کرد.

مجتمع‌های امور صنفی در بشرویه راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری بشرویه، محمد زمان‌زاده در نشست هم‌اندیشی اعضای کارگروه ساماندهی مشاغل آلاینده در شهرستان بشرویه با اشاره به روند رو به رشد توسعه شهری در بشرویه اظهار کرد: با هدف خدمات‌رسانی بیشتر به شهروندان و از طرفی ایجاد رفاه و آرامش نسبی انتقال مشاغل آلاینده زیست‌محیطی و صوتی از داخل محدوده شهری به مبادی ورودی می‌تواند اقدام موثری در خدمات‌دهی به شهروندان و مسافران داشته باشد.

وی از اداره صنعت، معدن و تجارت بشرویه خواست تا نسبت به پیگیری اعتبارات لازم برای راه‌اندازی مجتمع‌های امور صنفی و راه‌اندازی شرکت تعاونی اصناف تلاش جدی کند.

معاون فرماندار بشرویه از سایر ادارات و ارگان‌ها نیز خواست تا با متقاضیان سرمایه‌گذاری و مشاغل همکاری بیشتری داشته باشند.

رضا حسن‌زاده، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بشرویه نیز بالا بودن اجاره‌بهای واحدهای تجاری داخل شهری را یکی از مشکلات عمده متقاضیان کسب و کار و تجارت اعلام کرد و از شهرداری هم خواست تا با متقاضیان راه‌اندازی مجتمع‌های امور صنفی همکاری بیشتر داشته باشند.

علی روح‌بخش، معاون شهرداری بشرویه نیز با اعلام اینکه این شهرداری در سال 88 اقدام به طراحی مجتمع‌های امور صنفی در زمینی به مساحت 10 هکتار کرده، گفت: اما به دلیل واگذاری امور محوله به مجامع امور صنفی موفق به اجرایی شدن این طرح نشد و این آمادگی را داریم تا با مجریان این طرح همکاری لازم را داشته باشیم.

نماینده امور صنفی بشرویه نیز طی گزارشی گفت: در این شهرستان بیش از 200 شغل آلاینده وجود دارد که ساماندهی آنان و انتقال این واحدها به حاشیه محدوده شهری بسیار ضروری است.

محمد رخشنده تصریح کرد: اصناف و بازاریان این شهرستان با تشکیل تعاونی‌های مسکن می‌توانند تعداد 400 واحد مسکونی در غالب طرح مسکن مهر ساخته و نیاز اصناف را به مسکن برطرف کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بشرویه نیز خواستار اجرایی شدن مصوبات کارگروه‌های مربوط به طرح ساماندهی مشاغل از سوی ادارات متولی شد.

علی حسینی، بهترین راه را برای انتقال مشاغل آلاینده در تشکیل تعاونی اصناف دانست و خواستار راه‌اندازی اتحادیه تعاونی‌های اصناف و بازاریان شد.

وی همچنین از ادارات و نهادهای این شهرستان خواست تا نسبت به بدهی 12 میلیارد تومانی خود از بابت عوارض پروانه ساختمانی و نوسازی ادارات به شهرداری اقدام کرده تا شهرداری بتواند خدمات بیشتری را به شهروندان ارائه کند.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول