اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

بیمه محصولات کشاورزی جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان به وقوع بلایای طبیعی در این استان اشاره کرد و گفت: بیمه محصولات کشاورزی از طرف کشاورزان باید جدی گرفته شود.

بیمه محصولات کشاورزی جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی صبح امروز در جمع مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی گیلان با تسلیت ایام سوگواری فاطمه (س) اظهار داشت: 470 کیلومتر شبکه نوین آبیاری با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان در استان انجام می‌شود.

وی از افزایش یک‌هزار درصدی شبکه نوین آبیاری در گیلان خبر داد و افزود: در بخش آبیاری تحت فشار 300 درصد رشد داریم.

سعادتی با اشاره به کشت برنج پر محصول گوهر در شالیزارهای گیلان، تصریح کرد: کشت گسترده این محصول می‌تواند کشور را تا سه سال آینده به خودکفایی برساند.

استانداری گیلان وقوع بلایای طبیعی را یکی از مشکلات بخش کشاورزی توصیف کرد و ابراز داشت: بیمه محصولات کشاورزی از طرف کشاورزان باید جدی گرفته شود.

وی تعیین تکلیف چای سنواتی را از موضوع‌های مهمی برشمرد که در سال گذشته انجام شد و خاطرنشان کرد: بالغ بر 100 میلیارد تومان هزینه نگهداری چای‌های سنواتی بود.

سعادتی مسکن مهر را از جمله پروژه‌هایی عنوان کرد که صد درصد رشد دارد و گفت: امسال اتفاق ویژه‌ای در این زمینه می‌افتد.

استاندار گیلان با تاکید براینکه امسال بخشی از مسکن مهر به مردم تحویل می‌شود، بیان داشت: اجرایی شدن 11 کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت – قزوین جسارت می‌خواست که در اسفند سال گذشته با حضور رئیس جمهور اجرایی شد.

وی به بیش از 500 میلیارد تومان هزینه برای اجرای راه‌آهن گیلان اشاره کرد و یادآور شد: سوت قطار تا پایان دولت دهم در گیلان شنیده می‌شود.

سعادتی، بر وصل شدن راه‌آهن گیلان به شبکه بزرگ ریلی آسیای میانه تاکید کرد و افزود: تغییر کلاس در خط لوله گاز ضروری است و برای اجرای این پروژه نیاز به 600 میلیارد تومان اعتبار است.

استاندار گیلان از در ردیف بودجه قرار گرفتن سایت پشتیبانی نفت خزر در لایحه بودجه سال 91 خبر داد و اذعان کرد: با اجرایی شدن این پروژه تحول بزرگی در منطقه ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح سد شهر بیجار در آینده نزدیک در گیلان، اظهار داشت: آب شرب دو میلیون و 400 هزار نفر با افتتاح این سد تامین می‌شود.

سعادتی به اختصاص صد درصدی بودجه 48 میلیارد تومانی آب‌بندان‌ها در گیلان اشاره کرد و گفت: تمام اعتبار آب‌بندان‌های گیلان تخصیص یافته است.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول