اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان

برگزیدگان جشنواره دانش‌آموزی جابر‌ابن‌حیان در اهواز تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: از دانش‌آموزان ابتدایی راه یافته به مرحله کشوری و استانی جشنواره علمی و دانش‌آموزی جابر ابن حیان با حضور مسئولان آموزش و پرورش خوزستان تجلیل شد.

برگزیدگان جشنواره دانش‌آموزی جابر‌ابن‌حیان در اهواز تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در این مراسم که شامگاه سه شنبه برگزار شد، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فتح خرمشهر از راهیابی شش اثر دانش‌آموزان ابتدایی به مرحله کشوری جشنواره جابر ابن‌حیان خبر داد.

سیده فرانک موسوی افزود: از یک هزار و 215 مدرسه در سرتاسر استان، 51 هزار و 163 دانش آموز در سطح منطقه‌ای در این جشنواره شرکت کردند که از این تعداد، آثار پژوهشی 460 دانش آموز به مرحله استانی راه پیدا کرد.

وی ادامه داد: در این بخش، 10 اثر برگزیده استانی شدند و شش اثر مربوط به 14 دانش آموز به مرحله کشوری راه یافتند.

موسوی گفت: پروژه‌های «چوب خوشمزه» از اروند کنار، «استوانه جادویی» از بندر امام، «مغناطیس در یخ و آتش» از شوش، «لانه نسوز عنکبوتی» از ناحیه 4 اهواز ، «آیا مگس‌ها سلیقه غذایی دارند» از ناحیه یک اهواز و «با برف آب را بجوشانیم» از ماهشهر، شش اثر راه یافته به مرحله کشوری جشنواره جابر ابن‌حیان هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حاضر 50 درصد مدارس استان زیر پوشش این طرح قرار دارند، افزود: آموزش و پرورش استان با دعوت از مدرسان کشوری به آموزش مدرسان استانی در راستای اجرای این طرح پرداخته است. و تا کنون 120 مدرس استانی در دو قطب اندیمشک و رامهرمز آموزش دیده و به برگزاری 200 کارگاه در استان پرداخته‌اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اهداف این جشنواره را ایجاد فضای پژوهش محور در مدارس، ایجاد انگیزه یاد گیری در دانش آموزان، آموختن روش‌های یادگیری به آن‌ها، بکارگیری مفاهیم تکنولوژی روز متناسب با فرهنگ جامعه، ایجاد حس کنجکاوی در دانش آموز نسبت به پدیده و ارتقای حس خودباوری و اعتماد به نفس آنان برشمرد.

در این مراسم همچنین رحمان فلاحی مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر از همه مدیران نواحی آموزش ابتدایی قدردانی کرد و تلاش آنان را گامی بلند در راستای ایجاد تحول بنیادین در آموزش و پرورش برشمرد.

در پایان مراسم با اهدای جایزه به دانش آموزان برگزیده منطقه‌ای، استانی و شش دانش آموز راه یافته به مرحله کشوری جشنواره جابر ابن ‌حیان از آنان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول