اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد و پژوهشگر تاریخ اسلام:

تدبر در قرآن کریم برای انسان ایجاد هویت می‌کند

خبرگزاری فارس: استاد و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: تدبر در قرآن کریم برای انسان ایجاد هویت می‌کند.

تدبر در قرآن کریم برای انسان ایجاد هویت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حشمت‌الله قنبری همدانی عصر پنج‌شنبه در کرسی تلاوت قرآن هفدهمین جشنواره قرآنی دانشجویان علوم پزشکی کشور با بیان اینکه جلسات قرآنی مستقیماً انسان را در مسیر هدایت قرار می‌دهد، اظهار کرد: تدبر در قرآن کریم برای انسان ایجاد هویت می‌کند چراکه این کتاب وحیانی تنها کتابی است که هیچگونه دخل و تصرفی در آن به عمل نیامده است.

وی با اشاره به دوران اعراب جاهلی با وجود اسلام آوردن و وجود پیامبر (ص) متذکر شد: زمانی که تربیت مردم از هدایت توحید فاصله بگیرد، به جاهلیت تبدیل می‌شود که در این زمینه جاهلیت کلمه نیست بلکه یک فرآیند است.

استاد و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه اگر انسان بر اساس تعالیم و آموزه‌های اسلام و تربیت توحیدی، هویت قرآنی پیدا کند، تبدیل به مؤمن واقعی خواهد شد، به پیش رو بودن اعتکاف اشاره کرد و افزود: این فریضه ارزشی یک هویت اساسی در انسان ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین (ع) یک نظام تربیتی دقیق برنامه‌ریزی کرد، تصریح کرد: تمام بالندگی‌های اندیشه توحیدی با حضور علی (ع) معنا می‌یابد و اگر شاهد آن هستیم که به اعتقادات مردم ضربه‌‌های جدی وارد می‌آید به علت دور بودن از حقایق قرآن و عمل نکردن به آموزه‌های آن است.

قنبری همدانی با بیان اینکه هیچ راهی برای رسیدن به سعادت جز مکتب اهل بیت (ع) وجود ندارد، بیان کرد: تأسی به راه و رسم مکتب شیعی و خاندان اهل بیت (ع) سبب سعادت دنیوی و اخروی و زندگی مؤمنانه می‌شود.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به هتک حرمت به ساحت امام هادی (ع) توسط یک خواننده تصریح کرد: نباید فکر کنیم که موجودیت دین مبین اسلام با چند بیت شعر یک مطرب از بین می‌رود چراکه این بحث اصل دین را با خطر جدی مواجه نمی‌کند اما باید مراقبت کرد.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول