اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش پلیس محقق شد

کشف 2‌ هزار فقره سرقت در کرج

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی ‌کرج از کشف 2 هزار فقره سرقت در کرج و دستگیری 1271 سارق طی ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

کشف 2‌ هزار فقره سرقت در کرج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از ستاد اطلاع رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استان‌ البرز عبدالرضا خیرخواهان با اعلام این خبر اظهار داشت: ‌این کشفیات در اجرای طرح‌های عملیاتی مبارزه با تمام جرایم در این شهرستان انجام شده است.

وی ادامه داد : در این طرح‌ها 503 دستگاه وسیله نقلیه کشف شد که از این تعداد کشفیات 434 مورد سرقت خودرو و 69 مورد سرقت موتورسیکلت بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج در ادامه گفت: ماموران انتظامی در اجرای این طرح، 87 مورد سرقت منزل و مغازه، 37 مورد سرقت اماکن، 607 مورد سرقت داخل خودرو ، 49 مورد سرقت به عنف و 717 مورد سایر سرقت‌ها کشف و ضبط شد.

گفتنی است، متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده‌، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

این مسئول در ادامه سخنان خود از دستگیری اعضای باند سارقان حرفه‌ای در کرج با اعتراف به 49 فقره سرقت خبر داد و افزود: سه نفر از سارقان سابقه‌دار که با تشکیل یک باند حرفه‌ای اقدام به سرقت مغازه، خودرو و اموال مردم در منطقه حصارک بالا می‌کردند در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و به 49 فقره سرقت اعتراف کردند. خیرخواهان اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت مغازه، خودرو و ... در منطقه حصارک بالا پیگیری موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت و ماموران با تشکیل چند اکیپ ویژه عملیاتی با انجام تحقیقات نامحسوس و مراجعه به بانک اطلاعاتی سارقان با شناسایی چند سارق حرفه‌ای آنها را تحت کنترل نامحسوس خود قرار دادند.

وی در ادامه گفت: پس از چند روز تعقیب و مراقبت از متهمان، ردپای آنها در منزلی در منطقه مورد نظر مشاهده و ماموران پس از تحت نظر قرار دادن آن مکان متوجه رفت و آمدهای مشکوک متهمان در زمان‌های خاصی به آنجا شدند.

خیرخواهان افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضایی پس از ورود به منزل مورد نظر در یک عملیات غافلگیرانه 3 نفر متهم به نام‌های اردشیر، نادر و امیر را دستگیر و در بازرسی از آنجا مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه را کشف و ضبط کردند.

وی افزود: سارقان در بازجویی‌های ماموران و در مواجهه حضوری با شاکیان به ناچار لب به اعتراف گشوده و اذعان داشتند که با تشکیل باند 3 نفره سارقان تا کنون اقدام به 8 فقره سرقت مغازه با روش ورود از طریق کانال کولر، 3 فقره سرقت خودرو، 38 فقره سرقت گوشی، دوربین، ضبط، باند و ... کرده‌اند.

گفتنی است، متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

انتهای پیام/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول