اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین‌زهرا:

اشاعه فرهنگ اسلامی برای جلوگیری از اعتیاد در میان جوانان

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بویین‌زهرا گفت: متولیان امر فرهنگی و دینی باید با اشاعه فرهنگ اسلامی برای جلوگیری از به دام افتادن جوانان به مواد مخدر تلاش کنند.

اشاعه فرهنگ اسلامی برای جلوگیری از اعتیاد در میان جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، حجت‌الاسلام محمد‌همایون زرینه ظهر امروز در دیدار با جمعی از مسئولان شهرستان بویین‌زهرا  با بیان اینکه در حال حاضر پدیده شوم اعتیاد به یکی از معضلات روز اجتماعی تبدیل شده است، اظهار کرد: اعتیاد و گرایش جوانان به استفاده از آن می‌تواند ضربه‌ای بسیار بزرگ را به بدنه و پیکره اجتماعی کشور وارد کند.

وی افزود: همه باید برای دفع و نابودی این پدیده شوم و نامبارک که سوغات شوم استعمارگران است، تلاش کنیم.

امام جمعه بویین‌زهرا با بیان اینکه قرآن کریم با هر چیزی که موجب ضرر رسانی به سلامت فردی و اجتماعی می‌شود مخالف است و آن را حرام دانسته، تصریح کرد: در دین مبین اسلام نشاط و شادابی جامعه برای دست‌یابی به توسعه و  پیشرفت در اولویت نخست قرار دارد و عواملی که موجب خسران و مانع رسیدن مسلمانان به این امر شوند از دیدگاه اسلام حرام است.

زرینه با اشاره به لزوم جلوگیری از گرایش زیاد جوانان به استفاده از مواد مخدر بیان کرد: مسئولان و متولیان سلامت در جامعه وظیفه دارند که با طرح‌های به هنگام و دقیق مانع از به دام افتادن جوانان در دام شوم اعتیاد شوند.

وی با بیان اینکه هر‌ساله عده‌ زیادی در مرزهای کشور در حین جلوگیری از ورود مواد مخدر به داخل خاک کشور شهید می‌شوند، گفت: اعتیاد در سال‌های اخیر به پدیده‌ای بسیار وحشتناک و شوم تبدیل شده که بسیاری از خانواده‌ها را درگیر خود کرده است.

امام جمعه شهرستان بویین‌زهرا ضرورت اشاعه فرهنگ دینی برای جلوگیری از گرایش جوانان و نوجوانان به سوی مصرف مواد مخدر را بسیار مهم و اثر‌گذار دانست و عنوان کرد: متولیان امور فرهنگی و دینی در جامعه باید با طرح ایده‌های نو و اجرای برنامه‌های نشاط‌آور سبب اشاعه فرهنگ والای دین برای حفظ بنیه اعتقادی و ارزشی جوانان شوند.

زرینه با اشاره به اینکه رسانه‌ها در مقوله پیشگیری از اعتیاد وظیفه سنگینی را در پیش دارند، عنوان کرد: صدا و سیما باید با برنامه‌سازی مناسب و دعوت از اساتید در راستای پیشگیری هر‌چه بیشتر اعتیاد تلاش کند.

وی در پایان تأکید کرد: قطعا با تلاش و دغدغه همگانی شاهد برپایی جامعه‌ای سعادتمند و عدالت‌محور در عرصه‌های مختلف هستیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول