اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان خبر داد

انتشار کتاب شهدای 15 خرداد بانه

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان از انتشار کتاب شهدای مظلوم 15 خرداد شهرستان بانه در آینده نزدیک خبر داد.

انتشار کتاب شهدای 15 خرداد بانه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد سلیمانی عصر امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد 63 شهرستان بانه و همچنین گرامیداشت ارتحال امام(ره) که با حضور جمعی از مسئولین و خانواده‌های شهدای این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: 15 خردادماه سال 63 در حالی‌که مردم شهر بانه و رزمندگان اسلام برای گرامیداشت شهدای 15 خرداد سال 42 در پارک مرکزی این شهر گردهم آمده بودند با حمله هوایی جنگنده‌های رژیم بعث عراق مواجه شد و 215 نفر شهید و 100 نفر نیز به درجه جانبازی نائل آمدند.

به گفته وی، زندگینامه شهدا و خاطرات باقی‌مانده از 215 شهید 15 خرداد 63 بانه جمع‌آوری شده و در 2 هزار نسخه در بین علاقمندان و به‌ویژه قشر جوان با هدف ترویج فرهنگ شهادت و ماندگاری شهیدان در روح و بطن انقلاب توزیع خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با بیان اینکه در همین راستا مستندی 20 دقیقه‌ای نیز تهیه شده و در شبکه استانی پخش می‌شود ابراز امیدواری کرد تهیه و اجرای این برنامه‌ها زمینه‌ای برای شناساندن بیش از پیش ایثار و از خودگذشتگی‌های مردم شهیدپرور استان کردستان باشد.

سلیمانی تصریح کرد: ضرورت پرداختن به برنامه‌های فرهنگی در راستای ارزش‌های اسلامی و انقلابی، تداوم راه امام راحل و شهیدان و ناکام گذاشتن هجمه‌های فرهنگی دشمنان از مهم‌ترین اهداف برگزاری یادواره‌های شهدا است.

انتهای پیام/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول