اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ماندگاری:

پاسداشت شهدا وظیفه همه است

خبرگزاری فارس: روایتگر سیره شهدا گفت: پاسداشت شهدا وظیفه همه است.

پاسداشت شهدا وظیفه همه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مرزن آباد، مراسم یادواره 120 شهید بخش مرزن‌آباد صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام ماندگاری روایتگر سیره شهدا برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیه با اشاره به برگزاری مراسم یادواره شهدا زنده نگهداشتن یاد شهدا را از وظایف همه عنوان کرد.

ماندگاری خاطرنشان کرد: امروز شهدا از ما می‌پرسند که محدودیت عقلانی در دنیا یا محرومیت ابدی در آخرت را برمی‌گزینیم.

وی بیان داشت: اگر امروز بتوانیم افکار، احساسات و رفتارمان را محدود کنیم و آنها را از گناه بازداریم مطمئنا در آخرت می‌توانیم امیدوار به شفاعت ائمه و شهدا باشیم.

 

این روایتگر سیره شهدا افزود: باید بر افکار، احساس و رفتارمان کنترل داشته باشیم و اجازه ندهیم که اعضای بدنمان از چشم و گوش تا دست و پایمان در مسیر گناه قرار بگیرد.

وی گفت: اگر امروز هر کسی که در این مراسم شرکت کرده تنها این پیام را از شهدا فرا گیرد کفایت می‌کند.

یکی از اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدا نیز با اشاره به مقام شامخ شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا را یکی از راه‌های آشنایی نسل سوم با اهداف شهدا و ایثارگران عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدا، فرهنگ شهید و شهادت را به نسل جدید منتقل می‌کند.

علی ردایی با اشاره به اینکه نهادینه شدن تفکر شهید و شهادت در جامعه یک ضرورت است، گفت: تبیین جایگاه شهدا و معرفی آنان به جامعه از اهداف مهم‌ یادواره شهدا است.

ردایی تصریح کرد: در واقع زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا، پاسداشت شعائر اسلامی و همه ارزش‌ها است.

وی تقویت مبانی دینی و روحیه ایثار و شهادت در جامعه را کلید حل بسیاری از مشکلات کنونی جامعه دانست و متذکر شد: یکی از مهم‌ترین ابزارهای مقابله با فرهنگ‌های منحط غربی و تهاجم فرهنگی دشمن تقویت و حرکت در راه پرافتخار شهدا است.

بخشدار مرکزی چالوس اذعان داشت: همنوایی و هماهنگی با شهیدان و احیای فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی توانسته ایران اسلامی را در طول 33 سال گذشته از همه خطرها و توطئه‌های شوم دشمنان مصون نگه دارد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول