اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی:

کتاب‌های تولیدشده جوابگوی نیازهای نسل حاضر نیست

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: کتاب‌های تولیدشده در کشور جوابگوی نیازهای نسل حاضر نیست.

کتاب‌های تولیدشده جوابگوی نیازهای نسل حاضر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، غلامرضا دیزج‌نژاد در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان و نهضت مطالعه مفید اظهار داشت: تدوین کتاب‌های مناسب و منطبق با نیازهای جامعه در این راستا ضروری است.

وی با بیان اینکه مطالعه و افزایش سواد و آگاهی جامعه نقش به‌سزایی در پیشرفت جوامع دارد، افزود: راهکارهای جدی برای علاقه‌مند کردن نسل جوان به مطالعه باید اندیشیده شود.

به گفته دیزج‌نژاد علاقه‌مندسازی برای مطالعه، راهکارهای خاص خود را می‌طلبد و این روند باید باعث تخصصی‌شدن هدایت شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی باید در جامعه رواج و به نسل آینده انتقال پیدا کند، تصریح کرد: تحقق عملی نهضت مطالعه مفید، تحولات بزرگی را در حوزه کتابخوانی ایجاد می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: نباید نویسنده کتاب دغدغه فروش داشته باشد بلکه مانند شرکت‌های تولیدی که کار فروش کاملا مجزا و تخصصی از خط تولید در کارخانه صورت می‌گیرد ضروری است برای فروش کتاب نیز چنین نسخه‌ای پیچیده شود.

وی با بیان اینکه انس با کتاب باید برای همه مردم نهادینه شود، تصریح کرد: جوانان با توجه به پیشرفت تکنولوژی، رایانه و... باید به مطالعه توجه بیشتری داشته باشند.

دیزج‌نژاد خاطرنشان کرد: رشد شاخص مطالعه مفید در جوامع بشری با شتاب حرکت در مسیر توسعه پایدار نسبت مستقیم و تنگاتنگ دارد.

وی کتاب را یکی از مهمترین رسانه انتقال فرهنگ صحیح به نسل‌های جدید جامعه دانست و گفت: امروز جامعه‌ای که به مقوله فرهنگ کتابخوانی نگاه ویژه داشته باشد در حقیقت در مسیر بالندگی در عرصه‌های مختلف قرار گرفته است.

در این جلسه با موافقت معاون برنامه‌ریزی استانداری آذربایجان‌غربی مقرر شد، تعداد 400 قفسه کتابخانه به 200 مسجد روستایی و شهری اهدا شود که تجهیز کتابخانه‌های این مساجد نیز توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول