اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی ارومیه خبر داد

راه‌اندازی بخش نمایه نشریات در کتابخانه‌های ارومیه

خبرگزاری فارس: مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی ارومیه گفت: بخش نمایه نشریات و مقالات در کتابخانه‌های عمومی ارومیه راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی بخش نمایه نشریات در کتابخانه‌های ارومیه

عفت آقازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کتابخانه‌ها به نرم‌افزار نمایه دو هزار مجهز هستند که این نرم‌افزار حاوی مقالات، گفت‌وگوها و نقدهای مندرج در نشریات مختلف کشور است که از چند سال گذشته با موضوع‌های متنوع در اختیار مراجعان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: این نمایه با موضوع‌های متنوع به طور معمول سه ماهه به روز می‌شود و مورد استفاده عده کثیری از اقشار مختلف جامعه قرار می‌گیرد به طوری که محققان و دانشجویان می‌توانند به طور گسترده از این منابع غنی استفاده کنند.

آقازاده به راه‌اندازی بخش اینترنت در کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: همه کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی ارومیه به سیستم اینترنت پرسرعت مجهز بوده و برای همه اعم از اعضای فعال و سایر مردم قابل استفاده است حتی درراستای ترغیب جوانان به کتابخوانی، ارائه خدمات برای اعضای فعال رایگان است.

وی با بیان اینکه حتی کتابخانه‌های روستایی به این خدمت مجهز هستند، بیان داشت: در کتابخانه‌های روستایی شهرستان به جز روستای قره‌آغاج این سیستم راه‌اندازی شده است و در کتابخانه‌های روستایی یک دستگاه رایانه و در کتابخانه‌های شهری نیز بین دو تا چهار دستگاه رایانه وجود دارد.

مدیر اداره امور کتابخانه‌های عمومی ارومیه با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی اینترنت پرسرعت در کتابخانه‌ها درآمدزایی نیست اظهار داشت: با هدف نشر فرهنگ مطالعه بین اقشار مختلف جامعه نسبت به راه‌اندازی سیستم اینترنتی، منابع چندرسانه‌ای، بخش نشریات ادواری و .. اهتمام شده است.

انتهای پیام/ل30 /ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول