اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر برنامه‌ریزی دادگستری البرز:

پرونده‌های قضایی در البرز تخصصی بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر تشکیلات و برنامه‌ریزی دادگستری استان البرز گفت: پرونده‌های قضایی در این استان به صورت تخصصی و در شعب ویژه بررسی می‌شود.

پرونده‌های قضایی در البرز تخصصی بررسی می‌شود

عباس خدارحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه قضایی در ایران رسیدگی به اختلافات و پرونده‌های بر اساس تخصص قضات است.

وی تصریح کرد: با گسترش فعالیت‌های اجتماعی و توسعه جوامع و زندگی شهرنشینی موضوعاتی جدید نیز مطرح می‌شود که در گذشته وجود خارجی نداشته است.

مدیر دفتر تشکیلات و برنامه‌ریزی دادگستری استان البرز افزود: به عنوان نمونه بحث اختلافات مالی در دهه‌های اخیر به صورت دیگری مطرح بود و امروز با توسعه بانکداری موضوعاتی چون چک طرح می‌گردد که نیاز است این پرونده‌ها به صورت تخصصی بررسی گردد.

* تشکیل 16 شعبه تخصصی قضایی در استان البرز

خدارحیمی با اشاره به اینکه پرونده‌های تشکیل شده در محاکم قضایی استان البرز به صورت تخصصی بررسی می‌شود، ابراز داشت: به همین منظور 16 شعبه تخصصی نیز در استان فوق تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: این شعب به صورت ویژه پرونده‌هایی با موضوعات خاص مانند خانواده، مالی و بانکداری، حقوقی، منابع طبیعی و پولشویی را بررسی و قضات متخصص و خبره به آنها رسیدگی می‌کنند.

* اطاله دادرسی‌ها باید به صفر برسد

مدیر دفتر تشکیلات و برنامه‌ریزی دادگستری البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برای جلوگیری از طولانی شدن روند رسیدگی پرونده‌ها چه تمهیداتی در این استان اندیشیده شده است؟ گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف دستگاه قضایی جلوگیری از اطاله دادرسی‌ها است.

خدارحیمی ادامه داد: تلاش ما این است که اطاله دادرسی به صفر برسد و تشکیل شعب تخصصی در استان گام مهمی برای تحقق این هدف است.

وی متذکر شد: البته باید توجه داشت که در برخی موارد رسیدگی به پرونده‌ها نیازمند زمان کافی است، چرا که نمی‌شود موضوعاتی را به سرعت و با دقت کم بررسی کرد.

مدیر دفتر تشکیلات و برنامه‌ریزی دادگستری استان البرز تاکید کرد: به عنوان نمونه در پرونده‌هایی مانند طلاق هدف قضات این است که دو طرف به سمت سازش حرکت کنند و اگر بخواهیم در همان روز نخست حکم طلاق را جاری کنیم، آسیب‌های بیشتری به جامعه وارد می‌شود.

خدارحیمی در پایان اذعان داشت: به هر حال تلاش ما این است که با وجود حجم زیاد پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی و شعب دادگستری، شاهد اطاله دادرسی نباشیم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول