اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد

اختصاص 232 میلیارد تومان اعتبار به کارگروه کشاورزی خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اختصاص مبلغ 232 میلیارد تومان اعتبار به کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان خبر داد.

اختصاص 232 میلیارد تومان اعتبار به کارگروه کشاورزی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، مهدی فرجامی‌فرد پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از تولیدکنندگان بخش کشاورزی شهرستان فردوس با بیان اینکه بخش کشاورزی مولد است، اظهار کرد: اگر کشاورزی سامان پیدا کند همه بخش‌ها به ویژه صنعت راه می‌افتد چراکه مواد اولیه برخی از صنایع همچنان از بخش کشاورزی تأمین می‌شود.

وی کشاورزی را محور اصلی توسعه در کشور و استان خراسان جنوبی دانست و گفت: در حال حاضر 20 درصد ارزش افزوده و 30 درصد اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است و بیش از 50 درصد مردم استان نیز در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین از شناسایی 800 گونه گیاه دارویی در این استان خبر داد و افزود: 15 درصد جمعیت شتر کشور مربوط به خراسان جنوبی است و این استان رتبه نخست کشور در تولید زرشک و عناب را دارد.

فرجامی‌فرد از افتتاح تعداد 255 پروژه با اعتبار 11 میلیارد و 300 میلیون تومان در هفته جهاد کشاورزی در سطح استان خراسان جنوبی خبر داد.

وی توسعه بخش کشاورزی را مهم‌ترین شعار دولت در سال جاری دانست و گفت: صندوق توسعه بخش کشاورزی با هدف افزایش توان تولید و ایجاد ظرفیت‌های بیشتر اشتغال، از دی‌ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز و مبلغ 232 میلیارد تومان نیز به بخش کشاورزی خراسان جنوبی اختصاص داده شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: این میزان اعتبار در 63 فعالیت کشاورزی شامل تولیدات دامی، گیاهی، شیلات، جنگل و مرتع، صنایع تبدیلی و تکمیلی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

فرجامی‌فرد هم‌مرز بودن با کشور ناامن افغانستان، خرده مالکی، وابستگی به کود، واردات ذرت علوفه‌ای، خشک شدن تعدادی از قنوات و کم‌آبی را از جمله مشکلات بخش کشاورزی استان برشمرد.

وی تولید محصولات سالم و ارگانیک، استفاده از کودهای جایگزین، توجه به دانش بومی کشاورزان، ترویج استفاده از استخرهای دومنظوره، استفاده از آبیاری نوین و تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی را از اولویت‌های کاری سازمان جهاد کشاورزی برای رفع مشکلات این بخش عنوان کرد.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول