اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی:

تهیه نقشه پهنه‌بندی سیل آذربایجان‌غربی منتظر اعتبار است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی کمبود اعتبار را مشکل اصلی کارگروه سیل و مخاطرات دریایی، برق، آب و خاک آذربایجان‌غربی عنوان کرد و گفت:‌ تهیه نقشه پهنه‌بندی سیل استان نیازمند 4 میلیارد ریال اعتبار است.

تهیه نقشه پهنه‌بندی سیل آذربایجان‌غربی منتظر اعتبار است

نقی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کارگروه سیل و مخاطرات دریایی، برق، آب و خاک آذربایجان‌غربی در سال گذشته 22 مصوبه داشت که پنج مورد از آنها توسط شرکت آب منطقه‌ای و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط به صورت مشترک پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه 17 مصوبه سال گذشته این کارگروه به دلیل عدم تامین اعتبار اجرایی نشده‌ است، افزود: کمبود اعتبارات برای اجرای طرح‌ها از مشکلات اصلی در این زمینه است.

کریمی با بیان اینکه در این راستا تهیه نقشه پهنه‌بندی سیل مورد نیاز است، خاطرنشان کرد: عکس‌برداری و پرواز برای تهیه نقشه پهنه‌بندی استان، چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی سیستم هشدار سیل و شکست سد رودخانه شهرچای و سد مهاباد برای مطالعه نیازمند 300 میلیون تومان اعتبار است، گفت: این مصوبه یکی از مصوباتی است که در حال حاضر راکد مانده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی مطالعه، ساماندهی و تعیین حریم بستر موردی رودخانه‌ها و مسیل‌های استان را از دیگر مصوبات در این زمینه اعلام کرد و گفت: برای این منظور نیز 10 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.

کریمی احداث سدهای زودبازده خلیفان، یخلفان و عباس‌کندی در مهاباد و چالدران را نیز نیازمند شش میلیارد تومان اعتبار عنوان کرد و اظهار داشت: این مصوبه نیز یکی از مصوبات کارگروه دبیر کارگروه سیل و مخاطرات دریایی، برق، آب و خاک آذربایجان‌غربی است که تاکنون اجرایی نشده است.

انتهای پیام/ل30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول