اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اردبیل:

پیوند کشاورزی با صنعت ارزش افزوده را ارتقا می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اردبیل گفت: پیوند مبارک کشاورزی و صنعت به ویژه در بخش فرآوری و صنایع تبدیلی به ارتقای ارزش افزوده بخش کشاورزی کمک می‌کند.

پیوند کشاورزی با صنعت ارزش افزوده را ارتقا می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قدیر نوری ظهر امروز در جلسه تخصصی کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: تشکیل این کمیسیون در بدنه اتاق بازرگانی حرکت مطلوبی است که با نزدیک کردن بخش کشاورزی با صنعت سبب می‌شود تا مشکلات، کمبودها و معایب این بخش نمایان شود.

وی با بیان اینکه کشاورز ما باید با نحوه عرضه و تقاضا در بازارهای هدف آشنا شود، افزود: کشاورزی تنها تولید نیست بلکه آغاز راهی است که کشاورزان را در مرحله بهره‌وری قرار می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه اردبیل یکی از قطب‌های مهم کشاورزی است، گفت: این استان با وجود اینکه وسعت خاک کمی دارد اما از نظر میانگین کشوری تولید محصولات کشاورزی ما در سطح بالاتری قراردارد.

نوری همچنین یادآور شد: بسیاری از محصولات ما مانند سیب‌زمینی، ذرت بذری، چغندر و لبنیات حرف اول را در کشور می‌زند.

وی بیان داشت: با تشکیل کمیسیون‌‌های مرتبط با بخش کشاورزی در اتاق بازرگانی تلاش می‌کنیم ظرفیت‌های خود را از وضع موجود ارتقا دهیم.

رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اردبیل به مشکلات موجود بر سر راه تولید سیب‌زمینی‌کاران اشاره کرد و افزود: کشاورز بذر سیب‌زمینی را یک‌هزار تا یک‌هزار و 500 تومان می‌خرد اما هنگام برداشت این سیب‌زمینی را کیلویی 200 تومان نیز نمی‌خرند و این همان مشکلی است که بر سر راه معیشت کشاورزان است.

وی بیان داشت: یکی از بحث‌های مطرح ما در کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی اردبیل تهیه تخم ارزان قیمت این محصول و رساندن آن به دست کشاورزان است و علاوه بر آن بحث تجارت محصول سیب‌زمینی را نیز پیگیری می‌کنیم.

این مسئول ادامه داد: باید به کشاورزان آموزش دهیم که چگونه در مورد فروش به خریداران خارجی نیز اقدام کنند و علاوه بر آن مشکلات بر سر راه فروش و بسته‌بندی آن را نیز پیگیری می‌کنیم.

نوری وجود مشکل ارگانیک در کشاورزی صنعتی استان را نیز یادآور شد و اظهار داشت: ظاهر کشاورزی ارگانیک به زیبایی کشاورزی غیر ارگانیک نیست ولی این امر باید در میان مردم نهادینه شود که کشاورزی ارگانیک سبب کاهش مصرف نیز می‌شود و مردم باید این را بدانند به جای اینکه سه سیب بخورند یک سیب سالم بخورند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اردبیل با تاکید بر اینکه باید محصولات ارگانیک را به مردم بشناسانیم، افزود: در فاز اول نهادینه کردن کشاورزی ارگانیک با تولید این محصول آن را به مصرف مردم می‌رسانیم اما در بلند مدت برنامه ما خروج از تولید سیب‌زمینی ارگانیک به صورت صرف و اشاعه این کشاورزی به صورت گسترده است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول