اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 2 هزار دانش‌آموز از سراسر کشور

مسابقات کشوری قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان در اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: با حضور 2 هزار دانش‌آموز از سراسر کشور سی‌امین دوره مسابقات کشوری قرآن و نهج‌البلاغه در اصفهان برگزار می‌شود.

مسابقات کشوری قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان در اصفهان برگزار می‌شود

کارشناس مسئول قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان از ظرفیت‌های قرآنی بسیاری برخوردار است، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی مباحث قرآنی از ضرورت‌های موجود در جامعه امروز به شمار می‌رود و مقابله با تهاجم‌های فرهنگی توسعه و گسترش موضوعات قرآنی را در میان مدارس می‌طلبد.

مهدی نم‌نبات با اشاره به اینکه هر ساله مسابقات قرآنی در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری در میان دانش‌آموزان برگزار می‌شود، اضافه کرد: برگزاری مسابقات قرآنی در زمینه‌های مختلف سبب رشد و ارتقای استعداد‌های قرآنی دانش‌آموزان می‌شود.

کارشناس مسئول قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به برگزاری سی‌امین دوره مسابقات کشوری قرآن و نهج‌البلاغه در اصفهان تصریح کرد: این مسابقات در چهار رشته حفظ، تفسیر، قرائت قرآن کریم و نهج‌البلاغه در میان دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و متوسطه سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات حدود 2 هزار نفر از دانش‌آموزان سراسر کشور شرکت می‌کنند، ادامه داد: البته علاوه بر دانش‌آموزان شرکت‌ کننده در این دوره از مسابقات حدود 500 نفر نیز به عنوان مربی و سرپرست از سراسر کشور در اصفهان حضور می‌یابند.

نم‌نبات با اشاره به اینکه این مسابقات در سال گذشته در استان مرکزی برگزار شده است، تاکید کرد: در سال آینده نیز استان قزوین میزبان برگزاری این مسابقات و دانش‌آموزان سراسر کشور است و در سال جاری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی آثار صنایع دستی اصفهان به تمامی شرکت‌ کنندگان اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات از 10 تا 14 تیرماه در میان دانش‌آموزان پسر برگزار می‌شود، افزود: 17 تا 21 تیرماه جاری نیز دانش‌آموزان دختر سراسر کشور به رقابت در این دوره از مسابقات می‌پردازند.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول