اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد

اجرای طرح مهارت‌های زندگی و مهارت‌های زوجین در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح مهارت‌های زندگی و مهارت‌های زوجین در استان زنجان خبر داد.

اجرای طرح مهارت‌های زندگی و مهارت‌های زوجین در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عباسعلی خلدی ظهر امروز در جلسه کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان زنجان اظهار داشت: افرادی که به همسرآزاری روی می‌آورند معمولا با مهارت‌های زندگی و ارتباطی، آشنایی کافی ندارند.

وی با اشاره به اینکه درصد همسرآزاری در سطح استان در شهرستان خدابنده و سپس در شهرستان زنجان بالاتر است، خاطرنشان کرد: در مجموع بر اساس گزارشات رسیده به اورژانس اداره‌کل بهزیستی استان زنجان، 437 نفر مورد خشونت‌های خانگی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه آمار حدود یک‌هزار و 737 نفر مراجعه‌کننده به اداره‌کل بهزیستی استان در زمینه همسرآزاری ثبت شده است، اضافه کرد: کودک‌آزاری نیز از دیگر آسیب‌هایی است که به ویژه در مناطق حاشیه‌نشین شهر زنجان و ایجرود مشاهده شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 91 مورد کودک‌آزاری در استان زنجان ثبت شده است، تصریح کرد: رعایت مسائل دینی و آموزش مهارت‌های زندگی از جمله راه‌های پیشگیری از این آسیب‌ها به شمار می‌رود.

خلدی به برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: آموزش همیاران محلی به منظور آشناساختن عموم مردم از دیگر اقدامات اداره‌کل بهزیستی استان زنجان در این زمینه محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اجرای طرح مهارت‌های زندگی و مهارت‌های زوجین در استان زنجان یادآور شد: استفاده از پایگاه‌های مساجد و انجمن‌های روستایی برای آموزش جوانان می‌تواند در آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده‌ها موثر باشد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول