اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی خبر داد

رشد 2 برابری دریافت اظهارنامه مالیاتی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته 42 هزار اظهارنامه از مؤدیان مالیاتی دریافت شده است، گفت: این میزان نسبت به سال قبل از آن رشد دو برابری داشته است.

رشد 2 برابری دریافت اظهارنامه مالیاتی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، یحیی یعقوب‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته توسعه فرهنگ مالیاتی برگزار شد، اظهار کرد: مالیات هزینه اجتماعی است که اشخاص متناسب با درآمد، ثروت یا دارایی خود به دولت پرداخت می‌‌کنند.

وی افزود: مالیات پس از واریز به خزانه عمومی، صرف هزینه‌های جاری و عمرانی کشور می‌‌شود و همه افراد باید نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی به عملکرد این مجموعه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 568 میلیارد ریال درآمد در خراسان جنوبی وصول شده است.

یعقوب‌نژاد ادامه داد: از مجموع درآمدهای وصول شده در کل استان 82 درصد درآمدها مربوط به مالیات بوده است.

وی با بیان اینکه از مجموع درآمدهای استان 478 میلیارد ریال از محل مالیات‌های مستقیم بوده است، افزود: 89 میلیارد ریال نیز از محل درآمدهای مالیات غیر مستقیم تأمین شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته 42 هزار اظهارنامه مالیاتی در منابع متخلف از مؤدیان مالیاتی دریافت شده است، گفت: این میزان نسبت به سال قبل از آن رشد دو برابری داشته است.

یعقوب‌نژاد تصریح کرد: 209 هزار پرونده مالیاتی در استان اعم از حقیقی و حقوقی تاکنون دریافت شده است.

وی به صدور 75 هزار اظهارنامه مالیاتی در استان طی شش سال گذشته اشاره کرد و گفت: این آمار قابل قبولی در استان است.

*واریز 118 میلیارد ریال به حساب شهرداری و دهیاری‌های

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی افزود: از محل وصولی‌های مالیات بر ارزش افزوده از نیمه دوم سال 87 تا پایان فروردین‌ماه 91 مبلغ 118 میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شده است.

یعقوب‌نژاد با اشاره به اینکه 30 درصد درآمدهای استان از محل دریافت مالیات بر ارزش افزوده است، گفت: مردم فرهنگی و متدین خراسان جنوبی نسبت به پرداخت مالیات حساسیت ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول