اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آمل:

شهید بهشتی مدل‌های نوین دستگاه قضایی را پایه‌ریزی کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه آمل گفت: شهید بهشتی طراحی نوین دستگاه قضایی را در کشور پایه‌ریزی کرد.

شهید بهشتی مدل‌های نوین دستگاه قضایی را پایه‌ریزی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی آملی بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 تن از یارانش در فاجعه هفتم تیر، در مسجد حضرت علامه حسن‌زاده آملی این شهرستان اظهار داشت: استاد شهید بهشتی یکی از برترین شخصیت‌های علمی و دینی بوده که در آگاهی، مدیریت و طراحی کم‌نظیر بود.

وی افزود: امام امت همیشه این شهید بزرگوار را یک ملت می‌دانستند زیرا ایشان دارای فکری جهانی بوده و دیدگاهش بسیار وسیع بود.

خطیب نماز جمعه آمل با تاکید اینکه این شهید بزرگوار طرحی نوین در دستگاه قضایی کشور پایه‌ریزی کرد و به دستور امام خمینی (ره) به ریاست دیوان عالی کشور منصوب شد، تصریح کرد: این عالم بزرگ از سال 42 مبارزات خود را در راه اسلام و علیه نظام شاهنشاهی آغاز کرد، عضو شورای اسلامی آن زمان شده و با دستگیری‌های متعدد، زندان رفتن‌ها و مبارزات دوشادوش امام راحل از یاران صدیق و مخلص بود.

رحمانی آملی با اشاره به اینکه ظلم دارای قبح ذاتی بوده و عدل و عدالت حسن ذاتی دارد، یادآور شد: افکار پلید و زشت یزیدیان را به جامعه معرفی می‌کند و سرشت پاک حر زمان را به بار می‌آورد که تا ابد ماندگار و جاوید است.

وی با اعلام اینکه انسان باید دارای آغاز و انجامی نیک باشد، تصریح کرد: در آن زمان در بیشتر نقاط کشور تخریب علیه شهید بهشتی توسط افراد پلید و پست به حدی بود که در سر کوچه‌ها و محلات بهشتی را به گونه‌ای ناشایست معرفی می‌کردند تا اندازه‌ای که امام امت می‌فرمایند "مظلومیت بهشتی انسان را به گریه می‌آورد".

خطیب نماز جمعه آمل با اشاره به دیگر بیانات امام امت که بهشتی را پاره تن خود می‌دانست، گفت: بهشتی قاضی هنرمند، جهان دیده و زبده مسلط به چند زبان زنده دنیا بود که اوضاع زمانه را به خوبی می‌شناخت.

وی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی از سال 57 به عنوان رئیس دیوان عالی کشور مشغول فعالیت بود که در حادثه هفتم تیر سال 60 در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به همراه 72 تن از یارانش به درجه رفیع شهادت نایل شد.

رحمانی آملی با اعلام اینکه انسان هرچه ضربه می‌خورد از اطرافیانش است، بیان کرد: خیانت در هر لباسی می‌تواند خودش را نشان دهد و شهید بهشتی نیز براثر خیانت اطرافیان به شهادت رسید.

وی با تاکید اینکه شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نشان دادند که زیر بار ظلم نمی‌روند و درس آموخته مکتب امام حسین (ع) و اهل بیت هستند، اذعان کرد: هم‌اکنون نیز بیداری اسلامی در دنیا به برکت صدور انقلاب به فراتر از مرزها بوده تا مردم جهان در مقابل هیچ ظالمی سر تسلیم فرود نیاورده و حق به زیر پا رفته خود را مطالبه کنند.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول