اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد:

همسران شهدا اسوه و الگوی جامعه ایرانی هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: قدردانی و پاس داشتن مقام شهادت را در نزد خانواده‌های شهدا بسیار ستودنی است و همسران شهدا اسوه و الگوی جامعه ما هستند.

همسران شهدا اسوه و الگوی جامعه ایرانی هستند

 به گزارش خبرگزاری فارس از طرقبه، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد صبح امروز در نخستین یادواره 40 شهید روستای تاریخی ازغد که با حضور جمعی از مسئولان در حسینیه این روستا برگزار شد، گفت: خاطرات زندگانی بر دو قسم هستند که یکی از آنها منحصرا تجدید یک خاطره شیرین و یا تلخ است یعنی سرور و شادمانی و یا غم و اندوه را در زندگی منعکس می‌سازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: بخش دوم خاطرات زندگی سازنده است زیرا یادآوری این خاطرات در تصمیم‌گیری‌های زندگی اثر سازنده دارد و بخشی از دیدگاه‌ها و نظریات ما را در حوزه مدیریت زندگی شکوفا می‌کند.

علم‌الهدی تأکید کرد: گفتن خاطرات شهدا و برگزاری یادواره، یادبود از دست رفتگان نیست.

امام جمعه مشهد با اشاره به بیانات شهید بهشتی افزود: آن شهید بزرگوار معتقد بود که ما نیز اگر در مسیر شهدا قرار نگیریم از دست رفته‌ایم.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: یادواره شهیدان تجدید بیعت و توجه به سرمایه به‌دست آمده برای امت اسلام است و ما امروز یادواره سرمایه‌های بدست آمده خودمان را داریم.

وی شهید را یک عنصر به دست آمده دانست و افزود: برخی گمان می‌کنند که شهدا از بین رفته‌اند و کار آنان باطل و بیهوده بوده است و گمراهی آنان همین است که شهید را یک عنصر از دست رفته می‌دانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در وصف شهدا اظهار داشت: شهدا شخصیت برجسته‌ای داشتند به طوری که با پرشی پر شتاب مسیر یک زندگی پر خطر و طولانی را به سرعت طی کردند.

امام جمعه مشهد خطاب به والدین شهدا اظهار داشت: امام حسین (ع) شما را برای همدردی با خودش انتخاب کرده است و شما در همان وضعیتی  قرار داشته‌اید که حضرت سید الشهدا (ع) بر سر فرزندان شهیدش قرار داشت.

علم‌الهدی قدردانی و پاس داشتن مقام شهادت را در نزد خانواده‌های شهدا بسیار ستودنی دانست و افزود: همسران شهدا اسوه و الگوی جامعه ما هستند.

در این آئین آیت‌الله معصومی عضو مجلس خبرگان رهبری، محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، سردار کریمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، علی اکبر رمضانی فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز و دیگر مسئولان طرقبه شاندیز و خانواده معظم شهدا نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول