اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی دادستانی کل کشور صورت گرفت

تایید حکم اعدام ۳ سوداگر مرگ در آبیک

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری آبیک از تایید حکم اعدام ۳ سوداگر مرگ از سوی دادستان عمومی و انقلاب کشور خبر داد.

تایید حکم اعدام ۳ سوداگر مرگ در آبیک

آیت‌الله بنی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: در کمتر از یک سال گذشته از سوی دادگستری برای 10 عمده فروش مواد مخدر شهرستان آبیک حکم اعدام صادر شده است.

وی افزود: پرونده حکم اعدام 10 نفر از سوداگران مرگ برای تجدید نظر به دادستانی عمومی و انقلاب کشور ارجاع داده شد که پس از طی مراحل و تشریفات قانونی، اجرای حکم اعدام تایید و در صورت نقض با درجه تخفیف به حبس ابد محکوم می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: به تازگی از سوی دادستانی کل کشور حکم اعدام 3 نفر از سوداگران مرگ تایید شده که در زندان استان قزوین به اجرا درمی‌آید.

رئیس دادگستری آبیک خاطرنشان کرد: رسیدگی به پرونده‌های مواد مخدر در اسرع وقت با جدیت و قاطعیت انجام می‌شود تا علاوه بر بازتاب در جامعه، متهمان هرچه سریع‌تر مجازات شوند.

بنی هاشمی با تاکید بر همکاری، اطلاع رسانی و بیان اخبار از سوی مردم در زمینه مواد مخدر تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر باید مبارزه همگانی و همه جانبه باشد تا بتوان به نتایج مطلوب دست یافت.

وی گفت: دادگستری آبیک با جدیت تمام و قاطعانه مبارزه با مواد مخدر، عاملان و توزیع کنندگان آن را در دستور کار قرار داده که البته به همکاری مردم بیش از پیش نیازمندیم.

این مسئول مشکلات اقتصادی، شخصیتی، خانوادگی، بیکاری و ترویج فرهنگ و طرز فکر اشتباه رها شدن از مشکلات با استفاده از مواد مخدر را از علل گرایش افراد به سمت اعتیاد و مواد مخدر برشمرد و افزود: مسئولان باید با فراهم آوردن بسترهای لازم برای اشتغال جوانان تمهیدات لازم را بیاندیشند.

رئیس دادگستری آبیک خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید مراقب فرزندانشان باشند به ویژه بر رفت و آمدها، دوست‌یابی‌ها و کنترل فرزندان نظارت و حساسیت لازم را داشته باشند و در صورت تغییر رفتار فرزندان به مراکز مشاوره مراجعه کنند.

بنی هاشمی یادآور شد: دادگستری امکانات خاصی ندارد که در زمینه پیشگیری از اعتیاد اقدام کند، بلکه وظیفه ذاتی دستگاه قضایی مبارزه با مواد مخدر و اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر است، لذا می‌طلبد که در زمینه پیشگیری از اعتیاد، برنامه‌های مدون و جامعی در دستور کار دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی قرار گیرد.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول