اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی نیروی انتظامی زنجان:

حجاب مسئله انتظامی نیست

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان گفت: حجاب و عفاف یک مسئله امنیتی و انتظامی نیست بلکه فعالیتی فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود که ضروری است با همکاری دستگاه‌های فرهنگی، این مقوله در جامعه نهادینه شود.

حجاب مسئله انتظامی نیست

وجیه‌الله موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: هر سال در ایام تابستان طرح عفاف و حجاب به صورت ویژه در کشور اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح ملی و به صورت گسترده در کشور اجرایی می‌شود، افزود: اجرای این طرح پاسخ‌گویی به مطالبات مردم است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان ادامه داد: نیروی انتظامی‌ بر حسب وظیفه خود و برای حفظ ارزش‌های اسلامی و پاسخ‌گویی به خواسته‌های مردم این طرح را اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم همواره خواهان مقابله با مقوله بدحجابی در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: رعایت‌نکردن هنجارهای اجتماعی در زمینه ارزش‌های اسلامی به ویژه حجاب و عفاف دهن کجی به ارزش‌های اسلامی محسوب می‌شود.

موسوی از اهتمام پلیس برای ارشاد و راهنمایی بدحجابان جامعه از طریق تذکر لسانی خبر داد و افزود: در صورتی که به تذکر لسانی پلیس توجه نشود، اقدامات قانونی در این زمینه صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی برای افراد مختلف جامعه تصریح کرد: رعایت هنجارهای اجتماعی از سوی شهروندان از اهداف اجرای این کلاس‌های آموزشی است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه اگر طرح حجاب و عفاف از سوی نیروی انتظامی اجرا نمی‌شد، مشکلات زیادی در جامعه به وجود می‌آمد، افزود: اجرای این طرح موجب کاهش ناهنجاری‌های حجاب و عفاف در جامعه شده است.

وی با اشاره به فعالیت دستگاه‌های مختلف اجرایی در زمینه آگاه‌سازی مردم تصریح کرد: ضروری است ارگان‌های ذیربط در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و به وظیفه خود عمل کنند.

موسوی یادآور شد: حجاب و عفاف یک مسئله امنیتی و انتظامی نیست بلکه فعالیتی فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود که ضروری است با همکاری دستگاه‌های فرهنگی، این مقوله در جامعه نهادینه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح ویژه پلیس در ایام ماه رمضان خاطرنشان کرد: 30 روز 30 مسجد از برنامه‌های مهم نیروی انتظامی در ماه رمضان محسوب می‌شود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان از سخنرانی فرماندهان و کارشناسان نیروی انتظامی در ماه رمضان در مساجد استان خبر داد و افزود: با اجرای این برنامه نیروی انتظامی از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم آشنا می‌شود.

وی با بیان اینکه نیاز سنجی مناطق مختلف استان از دیگر اهداف اجرای این طرح است، افزود: پاسخگویی به مطالبات به حق مردم از دیگر اهداف این طرح محسوب می‌شود.

موسوی بر ضرورت توجه به مسائل امنیتی و انتظامی در جامعه تاکید کرد و افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی از سوی پلیس صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول