اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش اردبیل خبر داد

برپایی 300 پایگاه تابستانی اوقات فراغت در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل گفت: در فصل تابستان و برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان 300 پایگاه با برنامه‌های متنوع تدارک دیده شده است.

برپایی 300 پایگاه تابستانی اوقات فراغت در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نوروز صمدی‌فر ظهر امروز در مراسم افتتاح فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان استان اردبیل و طرح هجرت سه در کانون فرهنگی – تربیتی عصمت اردبیل اظهار داشت: هر چند در تابستان بحث اوقات فراغت داغ می‌شود اما باید به این حقیقت اذعان کرد که کرکره تعلیم و تربیت هرگز پایین کشیده نمی‌شود بلکه همیشه بالاست.

وی با یادآوری اینکه کار تعلیم و تربیت به عنوان مبنای هدایت بشر به سوی راه راست و شناخت معبود تعطیل بردار نیست، خاطرنشان کرد: باید از روزهای تابستان در رسیدن به کمال و معرفت حقیقی در شناخت معبود استفاده کرد و نباید روزهای تابستان فرصت سوء استفاده برای هجمه‌های فرهنگی و تربیتی دشمنان باشد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل گفت: ما در بحث اوقات فراغت دنبال آن هستیم که جوانان و نوجوانان ما در تابستان به کاری دست بزنند که رضای الهی و خلق خداوند در آن باشد چراکه اگر ما دیر بجنبیم استکبار برای ما برنامه‌ریزی کرده است تا از خلأ احتمالی تربیتی و آموزشی فصل تابستان به نفع خود استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صمدی‌فر یادآور شد:‌ آینده‌سازان ما در فصل تابستان باید فرصت اندیشیدن و تفکر بر روی برخی از مسائل را غنیمت بدانند چراکه ثمره دانایی خلاقیت است و در اوقات فراغت نیز خلاقیت ظهور و بروز واقعی پیدا می‌کند.

این مسئول بیان داشت: ‌دانش‌آموز خلاق به یقین به خداوند نزدیک‌تر است و ضرورت دارد در ایام تابستان سپرده‌های اخلاقی را بیشتر کنیم تا میدان عمل و رفاقت‌ها را به دور از هرگونه کینه و کدورت به عرصه تفکر و بالندگی برسانیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل همراهی خانواده‌ها را در بحث توسعه برنامه‌های اوقات فراغت به ویژه طرح هجرت یادآور شد و افزود: طرح هجرت از ابتکارات ارزشمند مقام معظم رهبری است که به موضوع فراغت معنا و مفهومی خاص بخشیده که امروز برای دنیا قابل عرضه است.

صمدی‌فر ادامه داد:‌ نباید اوقات فراغت را ایام بطالت، سردرگمی و یا فساد و گناه تعبیر کنیم بلکه اوقات فراغت بهترین فرصت و مسیر در رسیدن به رضایت محبوب و خدمت به خلق است که در قالب طرح هجرت و غنی‌سازی اوقات فراغت نمود پیدا می‌کند.

وی هدف نظام تعلیم و تربیت را پر کردن این ایام ندانست و تصریح کرد: ما برای غنی کردن این اوقات فراغت تلاش می‌کنیم تا فضای سالم تربیتی شکل گرفته و انسان‌های صالح، خدا محور و عابد رشد و تعالی پیدا کند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل همه اقدامات و فعالیت‌ها در نظام تعلیم و تربیت را نوعی عبادت توصیف کرد و گفت: ما باید مهر و محبت را به دیگران یاد داده و به گونه‌ای حرکت کنیم تا آنها بر اساس علایق و سلایق خود از برنامه‌های تدارک دیده شده استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صمدی‌فر در پایان سخنان خود مجهز شدن دانش‌آموزان به سلاح علم و ایمان را ضروری خواند و اظهار داشت: ما با تکیه بر این دو عنصر می‌توانیم ایام اوقات فراغت را به ایام صعود و اعتلا تبدیل کنیم تا مبادا دانش‌آموز و نسل آینده ما با پایمال و ضایع کردن حق دیگران و نردبان قرار دادن دوست و رفیق خود بخواهد رشد و تعالی پیدا کند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول