اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها:

حبس‌زدایی از اقدامات مثبت دستگاه قضایی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها گفت: حبس‌زدایی از اقدامات مؤثر و کارآمد دستگاه قضایی است که آثار و نتایج خوبی نیز در سال‌های اخیر به همراه داشته است.

حبس‌زدایی از اقدامات مثبت دستگاه قضایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی زندان‌های استان اردبیل، حجت‌الاسلام سید علی تهامی در نشست با رئیس دادگستری استان اردبیل ضرورت پرهیز قضات از حبس‌های کوتاه‌مدت را یادآور شد و اظهار داشت: باید عقوبت متفاوت‌تری برای جرایم پیش‌بینی و در نظر گرفته شود تا با کاهش جمعیت زندان‌ها بتوانیم بسیاری از دغدغه‌ها و معضلات اجتماعی را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: نباید زندان به عنوان آخرین گزینه در صدور حکم در نظر گرفته شود بلکه شایسته است از مجازات‌های دیگر جایگزین در این زمینه استفاده شود.

تهامی قرآن را محور تمام برنامه‌های فرهنگی و تربیتی دانست و خاطرنشان کرد: سیاست سازمان زندان‌ها در برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در تمام شاخه‌ها اعم از آموزشی، فرهنگی، تربیتی و هنری بر مدار قرآن و نماز طراحی شده است.

مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها از تعامل تشکیلات قضایی برخی از استان‌ها با ادارات کل زندان‌ها برای کاهش جمعیت کیفری قدردانی کرد.

وی به دشواری کار در زندان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: جذب نیرو برای پست‌های تخصصی به‌ویژه در بخش اصلاح و تربیت دشوار است و در این راستا به مساعدت‌های ویژه مسئولان قضایی، نمایندگان مجلس و دولت نیازمند هستیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: ما به عنوان سربازان ولایت وظیفه داریم در کنار تأمین امنیت جامعه در جهت تحقق کاهش مجازات حبس نهایت تلاش و کوشش را بکنیم.

غلامعلی رضایی حمایت دستگاه قضایی از سازمان زندان‌ها را موضوعی فراتر از تعامل دانست و افزود: زندان جزو لاینفک دستگاه قضایی و یکی از ارکان و آبروی دستگاه قضایی است.

انتهای پیام/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول