اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دامپزشکی کوهبنان:

حاملان دام غیر بهداشتی غرامت بیماری نمی‌گیرند

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان گفت: به دامدارانی که اقدام به حمل دام بدون مجوز بهداشتی می‌کنند، غرامت سل و بروسلوز تعلق نمی‌گیرد.

حاملان دام غیر بهداشتی غرامت بیماری نمی‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، محمود زین‌الدینی امروز در جمع دامداران شهرستان کوهبنان اظهار داشت: به دامدارانی که بدون هماهنگی و اخذ مجوز بهداشتی دامپزشکی اقدام به حمل دام می‌کنند در صورتی که دام آنها مبتلا به بیماری سل و بروسلوز شناخته شود، غرامت تعلق نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه عمده راه ورود بیماری‌ها به واحدهای اپیدمیولوژیک دامی ورود دام جدید است، بر لزوم هماهنگی با دامپزشکی شهرستان برای انجام تست‌های لازم و انجام امور قرنطینه‌ای هنگام ورود دام به دامداری‌ها تأکید کرد.

زین‌الدینی افزود: شبکه دامپزشکی کوهبنان هر 6 ماه یک بار دام‌های موجود در گاوداری‌ها را تست و در صورت پیدا شدن موارد مثبت سل یا بروسلوز، دام‌های آلوده را حذف می‌کند.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان گفت: موارد کشف شده بیماری سل در دامداری‌های شهرستان کوهبنان صفر و در مورد بیماری بروسلوز بسیار ناچیز بوده و امیدواریم که با هوشیاری و همکاری دامداران با دامپزشکی افزایش موارد بیماری را در شهرستان نداشته باشیم.

وی با اشاره به احتمال وجود بیماری بروسلوز در دام‌های بومی و در گوسفند و بز به مردم توصیه کرد از خوردن شیر نجوشیده، پنیر محلی و بستنی که با شیر نجوشیده تهیه شده خودداری کنند.

زین‌الدینی با بیان اینکه واکسیناسیون گامی مهم در جلوگیری از ابتلای دام‌ها به بیماری بروسلوز محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در این راستا شبکه دامپزشکی با عقد قرارداد با بخش خصوصی اغلب جمعیت گوسفند و بز شهرستان را علیه این بیماری واکسینه کرده است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول