اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد

ثبت‌نام 74 پزشک برای اجرای پزشک خانواده در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از ثبت‌نام 74 پزشک در راستای اجرای طرح پزشک خانواده در خراسان جنوبی خبر داد.

ثبت‌نام 74 پزشک برای اجرای پزشک خانواده در خراسان جنوبی

کامبیز مهدیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: از این تعداد 64 پزشک در بیرجند و هفت پزشک در قاینات ثبت‌نام کردند.

وی افزود: براساس برنامه پنجم توسعه باید هزینه‌های درمان از محل پرداخت بیمار به 30 درصد برسد که در حال حاضر پرداخت هزینه درمان از جیب بیمار 55 درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در این راستا سیستم درمانی کشور از درمان‌محور به سلامت‌محور تغییر می‌کند.

مهدیزاده ادامه داد: در راستای اجرای این طرح سلامت افراد برای پزشکان حائز اهمیت بوده و براساس آموزش‌های پیشگیری از بیماری‌ها و سایر مشکلات سرانه به پزشکان پرداخت می‌شود.

وی تثبیت شغل پزشکان را از دیگر مزایای اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: در این راستا خدمت پزشکان براساس تعداد افراد زیرپوشش برنامه سطح‌بندی می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: ویزیت و دریافت دارو از طریق طرح پزشک خانواده برای افراد دارای پرونده رایگان است و در صورت تشخیص پزشک برای ارجاع به متخصص یا فوق تخصص، بیمار باید هزینه ویزیت را پرداخت کند.

مهدیزاده جمعیت شهرستان بیرجند را 189 هزار نفر و جمعیت شهرستان قاینات را 42 هزار نفر عنوان کرد و افزود: بر اساس تعداد پزشک ثبت‌نام شده در این طرح هر پزشک 3 هزار نفر را زیر‌پوشش قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح سرپرست هر خانوار یک پزشک نزدیک به محل سکونت یا کار خود را به عنوان پزشک خانواده انتخاب می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تأکید کرد: میانگین فواصل مطب پزشک تا محل اسکان بیمار در این طرح 1.5 کیلومتر تعیین شده که در بیرحند به دلیل کمبود پزشک به 2.5 کیلومتر ارتقا یافته است.

مهدیزاده با بیان اینکه سامانه تلفنی 1590 به عنوان مرکز راهنمای سلامت در این طرح پیش‌بینی شده است، گفت: برای سهولت در خدمات‌رسانی و کاهش مراجعات مردمی این تلفن چهار رقمی به صورت رایگان پاسخگوی سؤالات مردم است.

وی کمبود اعتبار برای آغاز قراردادها را از دیگر معضلات اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: در این راستا باید بررسی مالی در سطح ادارات بیمه انجام شده و این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول