اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان:

سالانه 150 نفر در استان زنجان دیالیز می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: سالانه 150 نفر در استان زنجان وارد چرخه دیالیز می‌شوند.

سالانه 150 نفر در استان زنجان دیالیز می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا طهماسبی در مراسم ضیافت افطاری انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر 75 هزار بیمار کلیوی در کشور شناسایی شده است که از این تعداد 23 هزار نفر دیالیز می‌شود.

وی با بیان اینکه 27 هزار بیمار پیوند کلیه در کشور وجود دارد، افزود: مابقی افراد نیز تحت مراقبت‌های پیشگیرانه قرار دارند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به وجود یک هزار بیمار کلیه در استان زنجان یادآور شد: از این تعداد 320 بیمار در هفت مرکز دیالیز می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 500 بیمار پیوند کلیه در استان زنجان بهبود یافته‌اند، افزود: با همکاری مردم و اهدای کلیه، زندگی بیماران کلیوی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

طهماسبی همچنین از شناسایی 270 بیمار کلیه در استان زنجان خبر داد و گفت:‌این افراد شناسایی شده و تحت مراقبت هستند.

وی با اشاره به مراجعه 10 هزار نفر به درمانگاه‌های فوق تخصصی کلیه در دو سال اخیر یادآور شد:‌ برخی از این افراد نیز در مراحل اولیه بهبود یافته‌اند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه 20 بیمار کلیه زیر 12 سال تحت مراقبت این انجمن هستند، خاطرنشان کرد: مراقبت‌های لازم از این افراد به عمل می‌آید تا بیماری آنان به مرحله دیالیز نرسد.

وی با اشاره به هزینه درمان یک میلیون و 500 هزار تومانی هر بیمار کلیه برای خانواده، دولت و انجمن بیماران کلیوی خاطرنشان کرد: این هزینه برای بسیاری از خانواده‌ها کمرشکن است.

طهماسبی در ادامه از افزایش بیماران در کشور خبر داد و افزود: میزان افزایش بیماران کلیوی در کشور بین 15 تا 17 درصد است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در استان زنجان با اطلاع‌رسانی‌های انجام شده، افزایش بیماران دو تا سه درصد است، افزود: استان زنجان در زمینه پیشگیری از بیماری اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان یادآور شد: در حال حاضر 52 درصد بیماران استان زنجان را مردان و 48 درصد را زنان تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه سالانه 150 نفر در استان زنجان وارد چرخه دیالیز می‌شوند، افزود: ‌از این تعداد 30 تا 40 نفر پیوند کلیه می‌شوند.

طهماسبی با اشاره به وجود برخی مشکلات در زمینه پیوند کلیه بیماران یادآور شد: برخی از این بیماران به دلیل مشکلات قلبی و سایر بیماری‌ها پیوند کلیه نمی‌شوند.

وی هزینه بالای ویزیت پزشکان، هزینه‌های دارو و آزمایش‌ها را از مشکلات بیماران کلیوی عنوان کرد و افزود: تلاش برای پیدا کردن کلیه نیز از مشکلات بیماران پیوند کلیه است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه این بیماران هر چند ماه یک بار هم با کمیاب شدن داروها مواجه می‌شوند، افزود: داروهای بیماران دیالیزی و کلیوی رایگان نیست و این امر مشکلاتی را برای این قشر به وجود آورده است.

وی از حضور انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان در مساجد در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص بیماری کلیوی است.

طهماسبی با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی به مردم در زمینه بیماری کلیه و پیشگیری از وقوع این بیماری تصریح کرد: در سال جاری این انجمن در 21 مسجد استان زنجان حضور یافته و برنامه‌های انجمن را به اطلاع مردم می‌رساند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول