اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد

تربیت بیش از 2 هزار حافظ قرآن در شهرستان نجف‌آباد

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد گفت: براساس تعهدات مجموعه اوقاف شهرستان نجف‌آباد باید تا پایان سال جاری بالغ بر 2 هزار نفر حافظ و قاری قرآن کریم در شهرستان نجف‌آباد تربیت شوند.

تربیت بیش از 2 هزار حافظ قرآن در شهرستان نجف‌آباد

حجت‌الاسلام سیدحسن میرافضلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه تربیت حافظان قرآن کریم یکی از رویکرد‌های مجموعه اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد است، اظهار کرد: تربیت بیش از 10 میلیون حافظ قرآن از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب است.

وی اضافه کرد: براساس تدابیر رهبر معظم انقلاب تربیت حافظان و قاریان قرآن از سال گذشته به صورت جدی‌تر در سطح شهرستان نجف‌آباد آغاز شده است و انتظار می‌رود که این شهرستان با تربیت درصدی از این 10 میلیون نفر به مطالبات رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشاند.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد تصریح کرد: براساس تعهدات مجموعه اوقاف شهرستان نجف‌آباد باید تا پایان سال جاری بالغ بر 2 هزار نفر حافظ و قاری قرآن کریم در شهرستان نجف‌آباد تربیت شوند.

وی به ظرفیت‌های موجود در این شهرستان در راستای تربیت فعالان قرآنی اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای ماه رمضان جاری نیز کانون‌های فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه موجود در این شهرستان در راستای تربیت بیش از 2 هزار حافظ و قاری قرآن کریم فعال شده‌اند.

میرافضلی با اشاره به اینکه چهار بقعه متبرکه در سطح شهرستان نجف‌آباد اصفهان وجود دارد، تاکید کرد: ظرفیت‌های بسیاری در سطح این اماکن در راستای تربیت فعالان و نخبگان قرآنی وجود دارد که باید با استفاده از برنامه‌های مناسب و جذاب زمینه‌های حضور جوانان در سطح امام‌زاده‌های این شهرستان فراهم شود.

وی افزود: طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم تا چهار سال آینده به صورت جدی در این شهرستان ادامه دارد و هر ساله تعداد حافظان و قاریان تربیت شده در این شهرستان افزایش می‌یابد و نجف‌آباد یکی از برترین شهرستان‌های استان در راستای برگزاری مجامع قرآنی و محافل قرآنی است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد با بیان اینکه کاشان و نجف‌آباد از شهرستان‌های فعال و بزرگ در راستای اجرای برنامه‌های قرآنی در سطح استان هستند، گفت: استفاده از شیوه‌های نوین و استفاده از برترین مربیان قرآنی از مهم‌ترین رویکرد‌های این مجموعه در راستای تربیت فعالان قرآنی در شهرستان نجف‌آباد به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول