اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آبادان:

رسانه‌های داخلی و خارجی در نظام ارزشی با هم متفاوتند

خبرگزاری فارس: فرماندار آبادان گفت: رسانه‌های داخلی و خارجی تنها در نظام ارزشی با هم متفاوت هستند.

رسانه‌های داخلی و خارجی در نظام ارزشی با هم متفاوتند

به گزارش خبرگزاری فارس در آبادان، بهرام ایلخاص‌زاده ظهر امروز در مراسم تجلیل از روز خبرنگار که با حضور اصحاب رسانه و جمعی از مسئولان در سالن سینما نفت آبادان برگزار شد، با تبریک به‌مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: در بحث ارتباط معمولاً سه عامل در انتقال پیام مؤثر است؛ مبدأ، پیام و گیرنده یا مخاطب که هر سه این عوامل در انعکاس اخبار نقش کلیدی دارند.

وی افزود: در این خصوص کتب دانشگاهی مختلفی تألیف و محیط‌های مختلفی تعریف شده که به اهمیت و نقش این عوامل در تهیه و انتقال اخبار پرداخته شده است.

فرماندار آبادان تصریح کرد: اول اینکه مهمترین مبحث در مبدأ و فرستنده پیام، واقعیت است که در این راستا مقام معظم رهبری نیز تأکید بر انتقال واقعیت‌ها داشته و دارند.

وی با بیان اینکه دسترسی مستقیم در انتقال اخبار بسیار مهم است، اضافه کرد: شرط دوم توان انتقال اخبار و اطلاعات است که ظرفیت فرستنده را ارزیابی و تعریف می‌کند.

ایلخاص‌زاده بیان کرد: دوم اینکه در مبحث مخاطب همواره باید توان گیرنده سنجیده و با توجه به ظرفیت‌ها و قدرت درک آنها، رسانه و نشریات به انعکاس اخبار و اطلاعات بپردازند.

وی با اشاره به اینکه باید شرایط مخاطب در بعد زمان ارزیابی و انعکاس داده شود، گفت: مبحث آخر در ارتباط با محتوای پیام است که زبان پیام و بعد زمانی و تازگی آن را در برمی‌گیرد.

فرماندار ویژه آبادان خاطرنشان کرد: در رسانه‌های نوشتاری، دیداری و شنیداری باید بحث زمان رعایت شود و تازگی خبر مهم‌ترین اصل در این مقوله است.

وی با بیان اینکه این سه گام در رسانه‌های داخلی و خارجی مشترک است، گفت: رسانه‌های داخلی و خارجی تنها در نظام ارزشی با هم متفاوت هستند.

ایلخاص‌زاده با اشاره به اینکه باید امانتداری و صداقت را در کار خبر و انعکاس اخبار در نظر بگیریم، افزود: یاد شهید صارمی و دیگر بزرگانی که در این عرصه پرخطر در چارچوب نظام ارزشی و مکتب اسلام و انقلاب گام برداشتند و جان خود را فدا کردند، گرامی باد.

وی خطاب به اصحاب رسانه شهرستان تصریح کرد: خبرنگاران با انعکاس واقعیت‌های منطقه، دلگرمی و امید واقعی نه واهی را در مردم ایجاد کرده و در راستای رفع مشکلاتی که از نظر مسئولان اجرایی مغفول مانده بکوشند.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول