اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

برپایی روز قدس زمینه‌ بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرری گفت: برپایی روز قدس یکی از زمینه‌های بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی است و این مساله تا جایی پیش رفته که پرچم اسرائیل و آمریکا را به زیر کشیده‌اند.

برپایی روز قدس زمینه‌ بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با تاکید بر اینکه تقوا انسان را حفظ می‌کند، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه تقوا است، امیدواریم ضمن کسب تقوا در این ماه آن را تا سال دیگر حفظ کنیم.

امام جمعه شهرری با تاکید بر اینکه نمی‌توان با نفس سازش کرد، بیان داشت: نفس از شیطان و دشمن بیرونی سخت‌تر است، باید همیشه نفس را محاسبه و مراقبت کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه غفلت جلوی انسان را می‌گیرد و نمی‌گذارد به درستی حسابرسی کرد، افزود: توسل به ائمه اطهار علیهم‌السلام و حسابرسی سبب عاقبت به خیری می‌شود.

شاهچراغی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان قرار داریم، تاکید کرد: این روزها سفره میهمانی خدا در حال جمع شدن است، باید در این روزها حسابرسی خوبی از این ماه داشته باشیم و دریابیم که در این ماه چه به دست آورده‌ایم و چند ثواب را مداومت بخشیده‌ایم.

امام جمعه شهرری در خطبه‌ دوم نیز پس از توصیه همگان به تقوای الهی سالروز ورود آزادگان به کشور را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: آزادگان همانند شهدا و جانبازان سرمایه‌های کشور هستند و رنج‌های زیادی را متحمل شدند. ما باید همان رفتارهایی که با جانبازان داریم با آزادگان هم داشته باشیم و مسئولان باید نسبت به آنها غفلت نکنند.

وی در ادامه با اشاره به حادثه دلخراش زلزله در آذربایجان شرقی عنوان کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم این حوادث پیش می‌آید و کشور ما نیز از حوادثی همچون سیل، زلزله و ... دور نیست و در حادثه اخیر نیز شاهد جان دادن بیش از 300 هم‌وطن و بیش از 5 هزار مجروح بودیم و برخی از روستاهای آذربایجان شرقی تخریب شدند.

شاهچراغی ضمن درخواست صبر و اجر برای آسیب‌دیدگان این حادثه و شفای مجروحان و مغفرت کشته‌شدگان این حادثه عنوان کرد: در این ارتباط وظیفه‌ای بر دوش مردم است و با توجه به اینکه خصلت نوع‌دوستی در شیعیان به‌ویژه مردم ایران اسلامی زیاد است، مردم به آسیب‌دیدگان این حادثه کمک می‌کنند.

امام جمعه شهرری با اشاره به پیام و حضور مقام معظم رهبری در مناطق زلزله‌زده بیان داشت: حضور ایشان در منطقه نشان از عمق این حادثه دارد و برای همه ما درس است.

سرمایه‌های ترکیه، قطر و عربستان سبب جنایت و کشتار مردم سوریه شده است

شاهچراغی با اشاره به دخالت‌های کشورهای دیگر در امورات کشور سوریه گفت: سرمایه‌های کشورهای قطر، ترکیه و عربستان سبب جنایت و کشتار مردم سوریه شده است.

امام جمعه شهرری در ادامه اظهار داشت: در حالی که برای کشتن یک انسان در سوریه یک گلوله هم کافی است اما وحشی‌گری و کشتار به جایی رسیده است که می‌بینیم 100 گلوله به بدن یک انسان در سوریه شلیک شده است در صورتی که این گلوله‌ها باید برای جنگ با رژیم صهیونیستی استفاده شود.

راهپیمایی روز قدس در 90 کشور دنیا برگزار می‌شود

شاهچراغی با اشاره به نام‌گذاری روز قدس از سوی امام خمینی (ره) گفت: در زمانی که امام خمینی (ره) پیام نورانی خود مبنی بر نام‌گذاری روز قدس در آخرین جمعه ماه رمضان را داد، کسی تصور نمی‌کرد که این روز به این وسعت در دنیا به نمایش گذاشته شود، اما امروز به فضل خدا این راهپیمایی در بیش از 90 کشور دنیا برگزار می‌شود و در 30 شهر از شهرهای آمریکا نیز این راهپیمایی برگزار می‌شود.

امام جمعه شهرری تاکید کرد: برپایی روز قدس یکی از زمینه‌های بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی است و این بیداری اسلامی که موج آن نه تنها کشورهای اسلامی که کشورهای دنیا را فراگرفته است، تا جایی پیش رفته که در این کشورها پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورده‌اند و پرچم اسرائیل و آمریکا را به زیر کشیده‌اند.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول