اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

راهپیمایی قدس سبب استحکام بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه همدان گفت: راهپیمایی روز قدس در سراسر دنیا سبب استحکام بیداری اسلامی است.

راهپیمایی قدس سبب استحکام بیداری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین‌ طه‌محمدی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه همدان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، بر اهمیت راهپیمایی روز قدس توسط مؤمنان جامعه اسلامی تاکید کرد.

وی روز قدس را از بهترین جلوه‌های اسلام دانست و افزود: روح امام راحل در این روز شکوه و عظمت مسلمانان جمهوری اسلامی را نظاره می‌کند.

خطیب جمعه همدان با تأکید بر اینکه اگر از ابتدا راهپیمایی‌های منسجمی چون روز قدس نبود، بیداری اسلامی امروز جهان را فرا نمی‌گرفت، تصریح کرد: این اتحاد و همبستگی‌ها اسرائیل را در نحوست خودش زندانی کرده چرا که از ترس جمهوری اسلامی در زیر زمینی خزیده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در عالم انسان‌ها و موجودات و یک رده از ملائک بحث صلاح و فساد وجود دارد، تصریح کرد: فساد چیزی است که ذات انسان، موجودات زنده و حتی ملائک از آن نفرت دارد اما "صلاح" موجب خشنودی موجودات و انسان و ملائک است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه هدف متعالی پیامبران الهی و کتاب آسمانی، برچیدن تمام نمودهای فساد از روی کره زمین است، ابراز کرد: پیامبران برای رویاندن گل صلاح در جامعه مبعوث شدند.

وی با بیان اینکه صلاح مال از نشانه‌های ایمان است، گفت: در دیانت و مکتب ایادی استکبار و صهیونیست هسته‌ای جز فساد نیست.

طه‌محمدی با بیان اینکه اسلام دور انداختن هسته‌ای از خرما را فساد می‌داند، تصریح کرد: این دین مبین بر روی ذره ذره نعمات نیز حساب باز کرده که اگر فساد در آن رسوخ کند عقوبت در پی دارد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تبلیغات گسترده آمریکا و صهیونیست در زمینه حقوق بشر و ... دروغ محض است، گفت: زیر نیم کاسه ایادی استکبار هزار کاسه نحس نهفته است و در نهایت به دنبال تسلط بر مسلمانان و نابودی دین و معیشت آنان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ابرقدرت‌ها در صدد برافروختن آتش فساد در کشورهای اسلامی از جمله فلسطین، ایران، لیبی، سوریه، لبنان، اردن و بحرین و ... هستند، خطاب به نمازگزاران همدان، گفت: شما لبیک‌گوی ندای رهبری هستید که این وحدت در جوامع اسلامی سبب برچیده شدن فساد از کره زمین می‌شود.

وی با بیان اینکه باید به سمتی پیش برویم که سراسر کره زمین زیر چتر صلاح قرار گیرد، ابراز کرد: با فرج امام زمان(عج) بساط فساد از جهان برچیده شده و زمین به ارث صالحان خواهد رسید.

طه‌محمدی با اشاره به مشکلات متعدد در کشورهای اروپایی و مشکل مسکن در انگلیس عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران امروز در کشور به اندازه‌ای مسکن ساخته شده که خریدار ندارد.

وی با بیان اینکه ما با اسرائیل غاصب بر اساس اعتقادات دینی‌مان می‌جنگیم، افزود: مفسدین ‌فی‌الارض امروز در سوریه آتش فسادی را برافروخته‌اند که روزگار مانند آن را به خود ندیده است.

امام جمعه همدان با اشاره به حضور رئیس جمهور ایران در اجلاس کشورهای اسلامی یادآور شد: در این اجلاس که برای حمایت و بیان مشکلات کشورهای اسلامی تشکیل شده، تنها دو رئیس جمهور ایران و الجزایر سخن از اسلامی بودن سوریه داشتند و این جای تأسف دارد که دیگر کشورها فقط ادعای اسلام دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری باشکوه نماز عید فطر در مصلای همدان گفت: عظمت نماز عید فطر همدان در هیچ جای کشور نیست که علت آن نیز برپایی آن در مکانی استراتژیک است.

طه‌محمدی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو در هفته آتی، به روز گرامیداشت بوعلی سینا و نیز علامه مجلسی اشاره کرد و این دو را پرچمداران مکتب شیعی قلمداد کرد.

وی در پایان سخنانش با اشاره به موضوع پرداخت زکات فطره نیز گفت: بر اساس اعلام مراجع عظام و شخص مقام معظم رهبری فطریه هر فرد مسلمان در کشور بر اساس قوت غالبش ارزیابی می‌شود که بر این اساس نیز اگر قوت غالب نان است برای هر فرد مبلغ  2 هزار و 500 تومان فطریه و اگر برنج است قیمت سه کیلو برنج در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول