اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دومین روز از هفته دولت

120 طرح عمرانی و خدماتی در استان اردبیل افتتاح شد

خبرگزاری فارس: همزمان با دومین روز از هفته گرامیداشت دولت 120 طرح عمرانی، اقتصادی، خدماتی، آموزشی و ورزشی در جای جای استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

120 طرح عمرانی و خدماتی در استان اردبیل افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در آیینی در شهرستان نمین چند طرح عمرانی و اقتصادی بهره‌برداری شد که طرح اقتصادی فرآورده‌های بتنی و سنگ‌شکن و ماسه‌شویی شرکت دوام بتن نمین از جمله این طرح‌ها بود.

فرماندار نمین در این مراسم بهره‌برداری از اینگونه طرح‌های تولیدی و اقتصادی را سبب شکوفایی اقتصاد منطقه دانست و اظهار داشت: همت برای راه‌اندازی چنین طرح‌هایی خود نوعی مقابله با تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان است.

سیدتقی دریتیم بر لزوم حمایت همه جانبه مسئولان دستگاه‌های اجرایی از این واحد تولیدی و اقتصادی و امثال آن در سطح شهرستان نمین تاکید کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما محوریت افتتاح‌های خودمان را روستاها و مناطق محروم قرار دادیم و در این ایام بیش از 22 پروژه عمرانی- خدماتی و تولیدی در این شهرستان آماده افتتاح شده است.

این مسئول به افتتاح طرح فرآورده‌های بتنی شهرستان نمین اشاره کرد و بیان داشت: اعتبار هزینه شده برای اجرای این واحد تولیدی اقتصادی 30 میلیارد ریال است که به طور کلی آورده شخصی صاحب طرح می‌باشد.

دریتیم میزان اشتغالزایی مستقیم این طرح را 40 نفر و اشتغالزایی غیر مستقیم آن را 350 نفر دانست و افزود: این شرکت روزانه 2 هزار و 500 تن شن و ماسه و 350 مترمکعب بتن آماده تولید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین در این روز پایگاه مقاومت سپاه نمین نیز به بهره‌برداری رسید.

فرمانده سپاه نمین در این مراسم گفت: برای احداث ساختمان این پایگاه با 72 مترمربع زیربنا از محل اعتبارات استانی 110 میلیون ریال هزینه شده است.

عظیم سرداری افزود: تمام عملیات کارگری و بنایی ساخت این ساختمان توسط بسیجیان منطقه انجام شده و اعتبار هزینه شده تنها برای خرید مصالح بوده است.

وی گفت: زمین این پایگاه نیز به صورت رایگان توسط اهالی روستای یزن‌آباد اهدا شده است.

مقاوم‌سازی مسکن روستایی به تثبیت سکونت در روستاها کمک کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان نمین همچنین در آئین افتتاح چندین طرح هادی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در این شهرستان اظهار داشت: مقاوم‌سازی مسکن روستایی به تثبیت سکونت در روستاها کمک کرده است.

دریتیم یادآور شد؛ بیش از 7 میلیارد ریال برای طرح هادی روستاهای شهرستان نمین تخصیص یافته است که این میزان اعتبار برای اجرای طرح هادی 16 روستای این شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی با تبریک هفته دولت از تلاش‌های ارزنده اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی و اجرای طرح هادی روستایی و ارایه خدمات به روستاییان قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رییس اداره بنیاد مسکن شهرستان نمین هم در این مراسم اعتبار هزینه شده برای پروژه مقاوم‌سازی روستای دولت‌آباد نمین را 825 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی ذکر کرد.

امیر کفایت افزود: در قالب این طرح 482 متر طول جدول‌گذاری، 432 مترمربع پیاده‌روسازی و 2هزار و 272 مترمربع عملیات آسفالت‌ریزی انجام شده است.

وی گفت: با افتتاح این طرح 330 خانوار روستای دولت آباد از طرح هادی روستایی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان نمین در پایان سخنان خود از اعطای 191 جلد سند مالکیت روستایی تاکنون به اهالی روستای دولت‌آباد توسط بنیاد مسکن نمین خبر داد و افزود: به تعداد 153 نفر از اهالی این روستا نیز وام مقاوم‌سازی مسکن روستایی پرداخت شده که مبلغ آن 11 میلیارد و 747 میلیون ریال می‌باشد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول