اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت

فاز اول مجتمع آبدرمانی قینرجه نیر افتتاح شد

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته دولت دهکده توریستی سبلان و فاز اول مجتمع آبدرمانی قینرجه نیر به بهره‌برداری رسید.

فاز اول مجتمع آبدرمانی قینرجه نیر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صبح امروز در مراسم افتتاح این مجتمع آبدرمانی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در سخنانی اظهار داشت: این پروژه در کمتر از سه ماه و با انگیزه جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و جلب رضایت مردم و انجام خدمات شایسته به هموطنان شهرستان نیر انجام شده تا مردم منطقه و گردشگران از این فضا استفاده کنند.

داود نجفیان بیان کرد: این پروژه در فضای 110 هکتار با عنوان دهکده توریستی سبلان تعریف شده که با همکاری بخش خصوصی در تلاش هستیم تا در فازبندی مشخص این مجموعه را تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: این پروژه بیش از 10 سال بود که در حالت رکود قرار داشت و ما توانستیم فاز اول آن را در کمترین زمان تکمیل کرده و برای 50 نفر نیز در این مجتمع فرصت اشتغال ایجاد کنیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل با اعلام اینکه با تکمیل دهکده توریستی سبلان برای بیش از 2 هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد می‌شود به موقعیت گردشگری نیر اشاره کرد و افزود: سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر از این شهرستان تردد می‌کنند که اگر بتوانیم 10 درصد این میزان مسافر را در منطقه ماندگار کنیم به یقین صنعت توریسم به توسعه همه‌جانبه شهرستان کمک خواهد کرد.

نجفیان از تلاش و جدیت تمام مسئولان استانی و شهرستانی در تکمیل این پروژه قدردانی کرد و گفت: این مجموعه شامل رختکن، فضای خدماتی، بلیط فروشی و بوفه، استخر، محوطه استخر، دوش و سرویس‌های بهداشتی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم استاندار اردبیل نیز در سخنانی کوتاه دومین شاخص توسعه استان را شاخص توریسم و صنعت گردشگری توصیف کرد و اظهار داشت: ما هر قدر در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم اقتصاد منطقه متحول شده و بستر اشتغال مولد نیز فراهم می‌شود.

سید حسین صابری اضافه کرد: شهرستان نیر از موقعیت مناسبی در توسعه آب‌های گرم و معدنی برخوردار است که از این موقعیت ممتاز باید بهترین بهره را گرفت.

مجتمع آبدرمانی قینرجه نیر در شش کیلومتری این شهرستان و در ارتفاع 1650 متری از سطح دریا واقع شده است که آب موجود در این مجتمع 60 درجه سانتیگراد دما داشته و از خاصیت قلیایی برخوردار است.

این آبدرمانی با داشتن ترکیبات مختلف شیمیایی نظیر بی‌کربنات، کلراید، نیترات، سولفات و... در درمان ورم و درد مفاصل، دردهای استخوان، تنظیم ضربان قلب و بهبود جریان خون در بدن موثر است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول