اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نوشهر:

200 پروژه در دولت‌های نهم و دهم در نوشهر عملیاتی شد

خبرگزاری فارس: فرماندار نوشهر از عملیاتی شدن حدود 200 پروژه از سه سفر هیئت دولت نهم و دهم و از سفر رهبر معظم انقلاب در شهرستان نوشهر خبر داد.

200 پروژه در دولت‌های نهم و دهم در نوشهر عملیاتی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، محمدعلی قمی‌اویلی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه نوشهر به مناسبت هفته دولت با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران در طول 33 سال با بحران‌های مختلفی روبه‌رو بوده است که این بحران در سال 60 به اوج خود رسیده بود که هر یک از آنها به تنهایی توان براندازی نظام حکومتی هر کشوری را داشت.

وی حادثه 7 تیر، 8 شهریور، درگیری‌های قومیتی، اوج جنگ و دفاع مقدس و تصرف بخشی از کشور توسط دشمن و حادثه 6 بهمن را نمونه‌ای از این بحران‌ها ذکر کرد و گفت: ایمان به خدا، رهبری مدبرانه امام راحل و حضور همیشگی و منسجم مردم ولایتمدار کشور باعث عبور موفقیت‌آمیز از این بحران‌ها شد.

قمی‌اویلی ادامه داد: بعد از رحلت حضرت امام (ره) نیز دیده‌بانی نظام مقدس جمهوری اسلامی به دست نائب برحق ایشان سپرده شد و در کنار هر توطئه و بحرانی، هشدار و بصیرت مورد نیاز توسط رهبر معظم انقلاب داده می‌شد به طوری که امروز بعد از گذشت 33 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی همچنان پرقدرت و استوار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدبیر اقتصاد مقاومتی برای گذر از بحران فعلی که تحریم اقتصادی توسط دشمنان است، تصریح کرد: امروز که دشمنان فهمیده‌اند توطئه‌های سیاسی و پرونده‌سازی‌های هسته‌ای نه تنها باعث دوری مردم از نظام نمی‌شود و وحدت بیشتری بین مردم و حاکمیت ایجاد می‌کند، دست به توطئه‌های اقتصادی و تحریم‌های این چنینی زده و این تحریم‌های شکننده را در پیش گرفتند.

فرماندار نوشهر از الزام‌های اقتصاد مقاومتی به سیاست‌گذاری درست توسط دولت، مدیریت مصرف توسط مردم و حاکمیت، ترجیح تولید داخلی به تولید خارجی، مردمی‌کردن اقتصاد در کشور، کاهش وابستگی به نفت و تعامل هرچه بیشتر بین مردم و مسئولان عنوان کرد.

وی همچنین به برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در تهران اشاره کرد و بیان داشت: با برگزاری این اجلاس و حضور بیش از 100 کشور و سپردن ریاست این اجلاس برای چند سال به ایران اسلامی از فرصت‌هایی است که می‌توان در اقتصاد مقاومتی از آن بهره گرفت.

قمی‌اویلی با اشاره به عملکرد دولت در شهرستان نوشهر نیز خاطرنشان کرد: مجموعه اقدامات و عملکرد دولت‌های نهم و دهم در شهرستان و شهر بسیار چشمگیرتر از گذشته و به ویژه در سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب توجه ویژه‌ای به این شهرستان شده است.

این مسئول ابراز داشت: حدود 200 پروژه در شهرستان نوشهر عملیاتی شده است که هر یک از این پروژه‌ها باعث ایجاد تحول در شهرستان شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 90، 291 میلیارد و 925 میلیون ریال اعتبار در بخش‌های مختلف به شهرستان نوشهر وارد شده است، تصریح کرد: از این میزان 84 درصد اعتبارات تخصیص یافته است.

قمی‌اویلی میزان اعتبارات تملک و دارایی شهرستان نوشهر در سال گذشته را هشت و نیم میلیارد تومان بیان داشت و یادآور شد: 21 میلیارد تومان از اعتبارات سال گذشته از محل‌های مختلف تامین شده است.

فرماندار نوشهر ادامه داد: در سال گذشته 6 میلیارد و 930 میلیون ریال نیز تسهیلات قرض‌الحسنه به مردم اعطا شد.

وی اعتبار تملک و دارایی این شهرستان را در سال جاری 83 میلیارد و 391 میلیون ریال عنوان کرد و از تعریف 205 پروژه برای آن خبر داد.

این مسئول گفت: 38 میلیارد ریال تسهیلات در بخش توسعه کشاورزی در مرحله اول در کارگروه توسعه کشاورزی تصویب شده است.

قمی‌اویلی اذعان داشت: از محل سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب به شهرستان نوشهر 134 پروژه مصوب شده که از جمله آن می‌توان به استادیوم 5 هزار نفری، آب‌بندان کجور، مسکن محرومان، پل عزت، مدارس هوشمند، مجتمع‌های آبرسانی شرق نوشهر و ملکار و نیروگاه زباله سوز نوشهر اشاره کرد.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول