اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان خبر داد

افزایش 2.5 برابری ایجاد آبیاری زهکشی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از افزایش 2.5 برابری ایجاد شبکه آبیاری زهکشی استان در دولت نهم و دهم خبر داد.

افزایش 2.5 برابری ایجاد آبیاری زهکشی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، سیف‌الله آقا بیگی صبح امروز در مراسم آغاز بهره‌برداری از واحد عمرانی د-4 آستانه‌اشرفیه شامل مسیرهای منشعب از 95BP و 93BP با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که اقتصاد را رکن نخست و محور اصلی توسعه کشور معرفی کردند، بر ضرورت تأمین معیشت مردم و افزایش راندمان کار و ارزش آب و کاهش تلفات آب تاکید کرد.

وی اظهار کرد: در طول 26 سال قبل از دولت نهم و دهم حدود 43 هزار هکتار شبکه آبیاری زهکشی در سطح گیلان ایجاد شد اما میزان شبکه‌های ایجاد شده در مدت فعالیت دولت نهم و دهم به میزان 27 هزار هکتار است که نشانه رشد 2.5 برابر سالانه کار و عزم جزم دولت در راستای خدمت به مردم است.

آقا بیگی میزان هزینه اجرای پروژه مذکور را بالغ بر 135 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی در ادامه به افتتاح پروژه آبرسانی در رودسر اشاره کرد و یادآور شد:  هدف از اجرای طرح آبرسانی به شهرهای شرق دور گیلان، تامین آب سالم و بهداشتی مورد نیاز جمعیت شهری و روستایی مناطق رحیم آباد، رودسر، املش، کلاچای، و اجارگاه و چابکسر است.

این مسئول افزود: با احداث مخزن هوایی 600 متر مکعبی رودسر فشار مناسب به منظور جبران کمبود آب شهر در زمان حداکثر مصارف ساعتی شهر رودسر برطرف می‌شود.

وی هزینه اجرای این طرح آبرسانی رودسر را بیش از 21 میلیارد ریال عنوان کرد.

مشاور پروژه شبکه فرعی آبیاری و زهکشی آستانه‌اشرفیه نیز با قدردانی از همکاری روستاییان به بیان ویژگی‌های عملیاتی پروژه مذکور پرداخت.

محمد نظیف گفت: با اجرای کامل این شبکه سطح شالیزار در منطقه آستانه‌اشرفیه از 5 هزار و 682 هکتار به 7 هزار و 500 هکتار افزایش می‌یابد.

به گفته وی، با توجه به اجرای کامل کانال درجه یک 93BP با دبی 7.8 مترمکعب در ثانیه و 95BP با دبی 1.1 متر مکعب در ثانیه در شاخه‌های منشعب از آن مجموعاً 3 هزار و 50 هکتار از سطوح زیرکشت واحد عمرانی د-4 به شبکه آبیاری مدرن مجهز می‌شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول