اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس:

مسئولان از حمایت کانون‌های فرهنگی مساجد شانه خالی نکنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: در هنگامه جنگ نرم مهم‌ترین پایگاه مصونیت‌بخشی به قشر جوان مسجد است و از همین رو مسئولان از حمایت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شانه خالی نکنند.

مسئولان از حمایت کانون‌های فرهنگی مساجد شانه خالی نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عصر سه‌شنبه از نمایشگاه دستاوردهای 20 ساله کانون فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.

در این بازدید که جمع کثیری از اهالی فرهنگ و هنر این استان حضور داشتند، غلام‌محمد زارعی اظهار کرد: مقام معظم رهبری از ابتدای دهه 70 مدام از تهاجم فرهنگی دشمن سخن به میان آوردند که متأسفانه در برخی برهه‌ها توجه آنچنانی به این موضوع نشد و عده‌ای سرسری از کنار این موضوع گذشتند.

وی تهاجم فرهنگی را خطری برای همه از جمله خود مسئولان مرتبط فرهنگی دانست و گفت: مسئولان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و به مانند مردم عادی در دور افتاده‌ترین نقاط این کشور در معرض تهاجم فرهنگی قرار دارند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مساجد به عنوان سنگر مبارزه با این تهاجم نقش عملی برای بستن راه نفوذ و مقابله با دشمن در این جنگ خطرناک دارند.

زارعی گفت: مساجد بهترین تربیت‌کننده جوانان ما در دوران‌ مختلف از بدو ورود اسلام به این سرزمین بوده‌اند و پیشگامان مبارزه در هر جنگی اعم از سخت و نیمه سخت و نرم نیز پرورش‌یافتگان مکتب مسجد هستند.

وی با بیان اینکه کانون فرهنگی و هنری مساجد مولود مبارک و میمون نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: بی‌شک نهادی بالاتر از بسیج مستضعفین و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در طول بیش از سه دهه از عمر انقلاب نداشته‌ایم که بتوانند در بصیرت‌افزایی نسل جوان از خود همت به خرج دهند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه همه مسئولان برای ترویج و توسعه موضوعات فرهنگی به خصوص فرهنگ دینی در کشور وظایفی بر عهده دارند، تصریح کرد: همه باید در قبال کمک به این نهاد از خود احساس مسئولیت به خرج داده و از هر کوششی برای توسعه و بسط آن در نقاط مختلف استان کوتاهی نکنند.

زارعی یکی از دلایل کندی روند پیروزی ملت‌های مسلمان در کشورهای مختلف علیه دیکتاتورهای حلقه به گوش را همین بی‌توجهی به کار تشکیلاتی فرهنگی به خصوص در مساجد دانست و گفت: در این سوی قضیه یکی از دلایل مصون ماندن جمهوری اسلامی در مقابل فتنه‌ها و توطئه‌های خطرناک دشمنان توجه به مساجد و کار فرهنگی با جوانان در این اماکن مقدس است.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول