اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولیت آستان شیخ صدوق (ره):

شهدای روحانی حق زیادی بر گردن ما دارند

خبرگزاری فارس: تولیت آستان شیخ صدوق (ره) با اشاره به اینکه تعداد شهدای طلاب و روحانی در دوران دفاع مقدس زیاد بود، گفت: شهدای طلاب و روحانی حق زیادی بر گردن ما دارند و ما باید این حق را ادا کنیم.

شهدای روحانی حق زیادی بر گردن ما دارند

مجتبی تختی‌پور امروز در گفت‌وگو خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به برگزاری یادواره شهدای طلاب شهرستان ری اظهار داشت: یادواره شهدای روحانی و طلبه شهرستان ری همزمان با شهادت امام صادق (ع) با همت اداره اوقاف و امور خیریه و اداره بنیاد شهید شهرستان ری در آستان مقدس شیخ صدوق (ره) برگزار شد.

تولیت آستان شیخ صدوق (ره) افزود: این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا و روحانیت شهرستان ری برگزار ‌شد و سخنرانی حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرستان و مداحی حاج حیدر خمسه نیز از بخش‌های این مراسم بود.

وی در ادامه هدف از برگزاری این یادواره در شهرستان ری را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا دانست و ادامه داد: هدف ما از برگزاری این مراسم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در راستای فرامین مقام معظم رهبری است و امیدواریم که این مراسم بتواند یاد شهدا به‌ویژه شهدای روحانی را زنده نگه دارد.

تختی‌پور با اشاره به اینکه شهدا بر گردن ما حق زیادی دارند، بیان داشت: با توجه به اینکه شهدای روحانی و طلاب در جبهه و جنگ نقش بسزایی داشته‌اند، تصمیم گرفتیم این مراسم را در این مکان برگزار کنیم و کمی از حق شهدای روحانی بر گردن خود را ادا کنیم.

برنامه‌های فرهنگی آستان

تولیت آستان شیخ صدوق (ره) در ارتباط با برنامه‌های فرهنگی آستان ابراز داشت: برنامه‌های هفتگی مانند دعای کمیل را شب‌های جمعه و دعای ندبه را در روزهای جمعه داریم و برنامه‌هایی مانند آموزش حفظ قرآن کریم و تفسیر قرآن کریم توسط اساتید بزرگ قرآنی نیز در این آستان برقرار است.

شبستان شیخ صدوق (ره)

وی در ارتباط با طرح شبستان این آستان مقدس عنوان کرد: عملیات اجرائی شبستان شیخ صدوق (ره) به‌ لطف خدا از پارسال شروع شد و هم‌اکنون بخش زیادی از کارهای آن انجام شده و اکنون کار ستون‌ها در حال اتمام است.

تختی‌پور در ادامه تشریح کرد: این شبستان با مساحت 3 هزار مترمربع به آستان شیخ صدوق (ره) که فضای کوچکی دارد و برای برگزاری مراسمات مذهبی مناسب نبود، متصل می‌شود.

تولیت آستان شیخ صدوق (ره) در پایان خاطرنشان کرد: تا آخر امسال سفت‌کاری آن انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم هرچه زودتر این شبستان را به بهره‌برداری برسانیم و وظیفه خود نسبت به این عالم بزرگوار و ربانی را به نحو احسن انجام دهیم.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول