اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند خبر داد

افزایش 3 برابری پرداخت زکات در نهاوند

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت:‌ پرداخت زکات در شهرستان نهاوند امسال سه برابر سال گذشته است.

افزایش 3 برابری پرداخت زکات در نهاوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در ستاد احیاء زکات شهرستان نهاوند اظهار کرد: زکات از ضروریات دین مبین اسلام است که همواره برای پرداخت آن تأکیدات فراوانی صورت گرفته است.

وی افزود:‌ اگر همه افرادی که توانایی مالی دارند، زکات خود را بپردازند، در جامعه فقیر و تهیدستی نخواهد بود بنابراین پرداخت زکات علاوه بر اجر معنوی موجب افزایش رزق و روزی و گشایش در امورات دنیوی و اخروی افراد می‌شود.

فرماندار نهاوند تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در پرداخت زکات علاوه بر کار مسئولان فرهنگی وظیفه آحاد مردم به ویژه نخبگان، دانشجویان، روحانیان و افراد تأثیرگذار است.

وی ادامه داد:‌ بهره‌گیری از ظرفیت روحانیان در زمینه تبلیغات گسترده برای اجرای فرامین الهی و دستورات دین مبین اسلام می‌تواند جامعه را در راستای نهادینه کردن فرهنگ امورات خیر و عام‌المنفعه یاری کند.

زارعی‌کوشا با اشاره به نقش مهم کشاورزی در جمع‌آوری زکات بیان داشت:‌ استفاده از افراد موجه، خوش‌نام و باسابقه به ویژه در سطح روستاهایی که عمدتاً کشاورز هستند نقش موثری در این زمینه دارد.

وی از افزایش سه برابری پرداخت زکات توسط کشاورزان طی سه سال گذشته در نهاوند خبر داد و افزود:‌ این افزایش نشان‌دهنده عمق توجه مردم به معنویت در زندگی خود است.

فرماندار نهاوند ابراز داشت: در سال 89 حدود 300 میلیون تومان زکات پرداخت شد در حالی که سال 90 به 800 میلیون تومان رسید و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل، پرداخت زکات و جمع‌آوری محصولات کشاورزی به یک میلیارد تومان افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در نهاوند از محل زکات در سال 90 حدود 44 پروژه عمرانی، خدماتی و فرهنگی در سطح روستاها ایجاد شد که در پنج ماهه نخست امسال نیز از این محل 11 پروژه در حال اجراست.

زارعی‌کوشا عمده پروژه‌ها را شامل جمع‌آوری آب‌های سطحی، جدول‌گذاری، پل روستایی، غسالخانه، نمازخانه و دیگر پروژه‌های عام‌المنفعه در سطح روستاها ذکر کرد و گفت:‌ تاکنون 315 میلیون تومان به عنوان تشویقی به پرداخت‌کنندگان زکات پرداخت شده و امسال نیز تشویقی‌های پرداخت‌کنندگان زکات در سال 90 که تاکنون دریافت نکرده‌اند پرداخت می‌شود.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد:‌ روستاهایی که بیشترین مبلغ زکات را پرداخت کنند مورد تشویق ویژه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول