اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

براساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی کردستان

اسامی اصناف غیر ایرانی در کردستان تغییر می‌یابد

خبرگزاری فارس: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان، تابلوهای مراکز تولیدی و فروشگاه‌های استان که به نام‌های خارجی نامگذاری شده‌اند، تغییر خواهد کرد.

اسامی اصناف غیر ایرانی در کردستان تغییر می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان کردستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سنندج اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری، جهاد دانشگاهی استان اقدام به انجام تحقیقی به همین منظور در سطح استان کرده است.

حمیدرضا مجردی خاطرنشان کرد: این تحقیق در بررسی اسامی 360 واحد صنفی عرضه محصولات مختلف داخلی در استان انجام شده است.

به گفته وی، براساس آمار و اطلاعات که از طریق این پژوهش به دست آمده است، اسامی 166 واحد برابر 64 درصد از تعداد مذکور فارسی، 70 مورد معادل 27 درصد از آنها خارجی، هشت درصد اسامی کردی و یک درصد نامشخص است.

وی افزود: وجود اسامی خارجی روی واحدهای عرضه کالاها در سطح استان با نام‌گذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال ملی و حمایت از کار و سرمایه ایران همخوانی نداشته و باید در این راستا اقدام شود.

وی خواستار تغییر این اسامی خارجی شد و گفت: باید تدبیری اندیشیده شود که افراد برای واحدهای صنفی خود به ویژه واحدهای عرضه کالا از اسامی خارجی استفاده نکنند.

گفتنی است در این جلسه تغییر اسامی تابلوهای با اسامی خارجی و مغایر با نامگذاری سال به تصویب رسید.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان کردستان در ادامه به توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی در سطح کشور و حتی این استان با ورود به عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی توانسته به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند.

به گفته وی، این نهاد انقلابی طی عمر شش ساله خود در استان کردستان، در زمینه‌های مختلف فرهنگی، پژوهش، آموزش و درمانی فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان کردستان پیشرفت و دستیابی به اهداف جهاد دانشگاهی را نیازمند حمایت بیشتر مسئولان دانست و افزود: حمایت و رفع مشکلات این نهاد انقلابی زمینه‌ساز تولید دانش و رفع مشکلات استان خواهد شد.

وی از جوانان استان کردستان به عنوان جوانانی توانمند، خلاق و مبتکر نام برد و افزود: ساخت هواپیمای بدون سرنشین در کردستان با حمایت از جوانان این استان دور از تصور نیست.

به گفته وی، توانمندی‌های جهاد دانشگاهی کردستان در سطح کشور به اثبات رسیده و امیدواریم با حمایت مسئولان کشوری و استانی بتوانیم در شکوفا کردن بیش از پیش توانایی‌های موجود در استان سهیم باشیم.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول