اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

اقتصاد مقاومتی را امری مقدس بدانیم

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: ما باید اقتصاد مقاومتی را مانند دفاع مقدس یک امر مقدس بدانیم.

اقتصاد مقاومتی را امری مقدس بدانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار صبح امروز در آیین سان و رژه نیروهای مسلح مستقر در شهر کرمان به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت:‌ از تمام نیروهای مسلحی که امروز گوشه‌ای از اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به نمایش می گذارند، قدردانی می‌کنم.

وی افزود: هفته دفاع مقدس یادآور فداکاری، دلاور مردی، از جان گذشتگی و اراده آهنین مردم غیور و با ایمانی است که همواره بر تارک این مرز و بوم می‌درخشند.

نجار بیان داشت: ملت سرافراز ایران با تمام قامت و ایمانی راسخ در مقابل کفر و استکبار ایستادگی و مقاومت کرده و سیلی محکمی را به صورت استکبار زده است که دستاوردهای بی‌نظیر، درخشان و افتخارآمیزی را در تاریخ به ثبت رساند.

وی تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس باید برای حفظ روحیه ایثار و شهادت تلاش شود و این هفته فرصتی است که زوایای دوران دفاع مقدس مورد بررسی قرار گیرد.

مقام عالی استان کرمان اذعان داشت: جوانان و آیندگان باید بدانند که ملت ایران چگونه با دست خالی، اما با مشت‌های گره کرده و با تکیه بر قدرت الهی و سلاح ایمان و عقیده با دفاع جانانه در مقابل تجاوز استکبار به سرکردگی نوکر حلقه به گوش خود در منطقه ایستاد و حتی یک سانتی‌متر از خاک وطن خود را در اختیار دشمن قرار ندهد.

نجار خاطرنشان کرد: عزت و اقتدار ایران اسلامی با پیشرفت‌های علمی، نظامی و اقتصادی در منطقه نمایان شده است و هر روزه شاهد یک دستاورد بزرگ هستیم.

وی خاطرنشان کرد: خودباوری، بیداری اسلامی، بیمه شدن ایران در برابر هرگونه تجاوز و تعدی، ایستادگی برای انرژی هسته‌ای به عنوان حق مسلم خود مرهون خون پاک شهدا، ایثار و فداکاری ایثارگران، رزمندگان و ملت ایران اسلامی است.

نجار بیان کرد: امام خمینی (ره) می‌فرماید "ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر کردیم" که امروز این امر ثابت شده است، زیرا ما در دوران دفاع مقدس ابهت ابرقدرت‌ها را شکستیم و اکنون هیمنه امریکا در ایران و تمام دنیا فرو ریخته است.

وی اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرماید "من این حرکت بزرگ ملی را بیش از یک دفاع می‌دانم، بلکه آن را یک ایثار، یک انقلاب عظیم و یک درس بزرگ برای تمام ملت‌های مسلمان در مقام حفظ اسلام و دفاع از حریم اسلامی به حساب می‌آورم".

نجار افزود: انقلاب شکوهمند ایران معادلات مستکبران را در دنیا تغییر داد و به هم ریخت و هیمنه شرق و غرب از بین رفت و چهره واقعی آن‌ها را به جهانیان نشان داد و با کوتاه کردن دستشان از منابع سرشار این مرز و بوم، عرصه را برای آن‌ها سخت و طاقت‌فرسا کرد.

وی بیان کرد: استکبار جهانی، قدرت و مدیریت اسلامی و رهبری و روحیه استکبارستیزی، اعتقاد و خودباوری ملت ایران را مشاهده کرده است و تلاش می‌کند که این انقلاب و حرکت الهی و رو به رشد را ساقط کند و یا از گسترش آن جلوگیری کند و به همین علت از صدام در جنگ علیه ایران حمایت کرد.

نجار با اشاره به پیوند ماهواره‌ای بین عراق و امریکا در دوران دفاع مقدس و همچنین حمایت از بعثی‌ها با ارائه انواع سلاح‌های جنگی و شیمیایی تصریح کرد: ملت ما در آن دوران تجهیزاتی را نداشت، اما امروز جوانان و نیروهای مسلح به برکت دفاع مقدس توانستند، سلاح‌های بسیاری را بسازند.

وی عنوان کرد: دشمنان از بصیرت، معرفت، همبستگی و انسجام ملت ایران نگران هستند و از این امر واهمه دارند که امت اسلامی در برابر کفر قد علم کند که این اتفاق در جهان روی داده است.

نجار با بیان اینکه دشمنان با دست خود ملت‌هایی که هنوز بیدار نشده بودند را هم بیدار کردند، گفت: اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) موجب بیداری ملت‌های اسلامی شد.

وی خاطرنشان کرد: دنیا و ملت‌های اسلامی در برابر اهانت به حضرت محمد (ص) به خوبی در صحنه حاضر شدند و سفارتخانه‌های اهانت‌کنندگان در بعضی از کشورها به تعطیلی کشانده شد.

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه ملت ایران یک لحظه از کشور اسلامی خود دست نمی‌کشند، بیان داشت: تحریم‌های اقتصادی، تهاجم فرهنگی و همه‌جانبه یک جنگ تمام عیار با ایران اسلامی است.

نجار با اشاره به ترور دانشمندان هسته‌ای ابراز داشت: دشمنان حتی نمی‌توانند، پیشرفت‌های علمی ایران را مشاهده کنند.

وی گفت: مستکبران توسط غول‌های رسانه‌ای خود برای فریب افکار عمومی تلاش می‌کنند، اما از این امر غافل هستند که همواره عنایت الهی شامل حال ایران اسلامی است.

نجار با اشاره به برگزاری اجلاس عدم تعهد در ایران عنوان کرد: بعد از 60 سال میزبانی این اجلاس به ایران واگذار شد و گرچه دشمنان برای جلوگیری از برگزاری این اجلاس و یا کمرنگ کردن آن تلاش کردند، اما این نشست در بالاترین سطح برگزار شد.

وی تصریح کرد: ریاست جنبش عدم تعهد در حساس‌ترین برهه از زمان در اختیار نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته است و رئیس جمهور ایران به عنوان رئیس "نم" با تبیین مواضع شجاعانه ایران و ملت‌های جنبش عدم تعهد صدای حق‌طلبی آزادگان جهان را به گوش جهانیان می‌رساند.

نجار بیان داشت: استکبار همواره به دنبال منزوی کردن ایران اسلامی است و ما باید مقاومت و ایستادگی کنیم و به فرمایشات مقام معظم رهبری پایبند باشیم.

وی ابراز داشت: ما باید اقتصاد مقاومتی را مانند دفاع مقدس یک امر مقدس بدانیم و همت خود را به اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی معطوف کنیم.

انتهای پیام/ی10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول