اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی خبر داد

حضور خوشه صنعتی فرش خراسان‌شمالی در نمایشگاه فرش تهران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی گفت: برای نخستین بار خوشه صنعتی صادراتی فرش دستبافت این استان در نمایشگاه بین‌المللی فرش تهران حضور می‌یابد.

حضور خوشه صنعتی فرش خراسان‌شمالی در نمایشگاه فرش تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی، محمدرضا باقری اظهار کرد: فعالان، بافندگان و شرکت‌های مطرح تولیدکننده فرش دستبافت این استان به صورت مشترک و در غرفه‌ای به مساحت 70 متر‌مربع در نمایشگاه فرش دستبافت تهران شرکت می‌کنند.

وی افزود: توسعه بازارهای داخلی و بین‌المللی یکی از استراتژی‌های اصلی توسعه خوشه فرش دستبافت خراسان‌شمالی است که در این راستا مطابق با هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده و پس از تشکیل جلسات با ذی‌نفعان این خوشه و نیازسنجی انجام شده غرفه‌ای با مساحت 70 مترمربع و به صورت مشترک برای فعالان خوشه فرش خراسان‌شمالی در نمایشگاه تهران تهیه شد.

وی تاکید کرد: بهتر است فعالان این خوشه از این فرصت در جهت معرفی توانمندی‌های خود و همچنین توسعه همکاری و اعتماد بین فعالان بهره‌برداری مناسب را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی گفت: در پی انعقاد تفاهم‌نامه با مرکز ملی فرش ایران، نخستین گام این تفاهم‌نامه، حضور فعالان این خوشه صنعتی صادراتی در نمایشگاه بین‌المللی فرش دستبافت تهران بود که اجرایی شد.

باقری ادامه داد: اجرای برنامه‌های آموزشی در جهت ارتقای سطح مهارت و کیفیت محصولات خوشه و همچنین بازدید فعالان از استان‌های یزد، اصفهان و تهران و کارگاه‌های مطرح فرش و قالی‌شویی و ... در این استان‌ها در دستور کار خوشه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: خوشه صنعتی صادراتی فرش دستبافت خراسان‌شمالی با حضور بیش از 21 هزار بافنده، نزدیک به چهار درصد از فرش کشور را تولید کرده و فرآیند توسعه این خوشه از فروردین ماه سال 91 آغاز شده است.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول