اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سنجش آموزش فنی و حرفه‌ای کرمان:

مهارت‌آموزی راه برون‌رفت از معضل بیکاری است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره سنجش و ارزشیابی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: تنها راه برون‌رفت از معضل بیکاری روی آوردن به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

مهارت‌آموزی راه برون‌رفت از معضل بیکاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا جهانگیری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌های کشور 500 هزار نفر صندلی خالی وجود دارد که دانشجو ندارند.

وی عنوان کرد: خالی بودن صندلی‌های دانشگاه‌ها دلایل مختلفی دارد که کاهش 2 میلیون نفر از جمعیت بین 18 تا 24 سال نسبت به سال گذشته از جمله این موارد است.

جهانگیری افزود: یکی دیگر از این موارد، افزایش تعداد واحدها و رشته‌های دانشگاهی است و مهم‌ترین دلیل این است که والدین و فرزندان به این نتیجه رسیده‌اند که تحصیلات دانشگاهی در بسیاری از رشته‌ها ایجاد اشتغال می‌کنند.

وی ابراز داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه و نسل جوان در حال گسترش روز افزون است که موجب ایجاد مراکز جدید در شهر کرمان و دیگر شهرستان‌های استان کرمان شده است.

جهانگیری تصریح کرد: در گذشته به آموزش‌های فنی و حرفه ای توجهی نمی‌شد، اما امروز مردم و جوانان به این نتیجه رسیدند تنها راه برون‌رفت از معضل بیکاری روی آوردن به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی عنوان کرد: جوانانی که به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه می‌کنند، 30 درصد آموزش علمی و 70 درصد آموزش عملی می‌بینند و این سبب می‌شود که درصد یافتن شغل برای افراد جویای کار بالا رود.

جهانگیری افزود: در مراکز فنی و حرفه‌ای آموزش کارآفرینی به افراد داده می‌شود هر چند این آموزش‌ها باید در دوران ابتدایی به بچه‌ها آموزش داده شود که با بی‌مهری مواجه شده است.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه در شش ماه نخست سال جاری برای 64 هزار و 178 نفر آزمون برگزار کرده‌ایم، تصریح کرد: آموزش 11 هزار نفر از این افراد ویژه صنعت ساختمان بوده است.

جهانگیری ابراز داشت: آموزش 6 هزار نفر ویژه فرش، پته و صنایع دستی، 20 هزار و 120 نفر مربوط به شاخه کاردانش آموزش و پرورش بودند و بقیه مربوط به افرادی است که در آموزشگاه‌های آزاد و مراکز دولتی مشغول به تحصیل هستند که شش درصد نسبت به سال گذشته در این زمینه رشد داشته‌ایم.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول