اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه رودسر:

تبیین حماسه دفاع مقدس به نسل جوان ضرورت دارد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه رودسر با بیان اینکه امروزه باور دفاع مقدس برای عده‌ای از جوانان مشکل است، بر ضرورت تبیین حماسه دفاع مقدس به نسل جوان تاکید کرد.

تبیین حماسه دفاع مقدس به نسل جوان ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، رحمان عصا می عصر امروز در همایش تجلیل از ایثارگران شاغل فرهنگی در نمازخانه آموزش و پرورش این شهرستان با گرامیداشت دهه کرامت، هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: امروزه باور دفاع مقدس برای عده‌ای از جوانان و افراد جامعه مشکل است.

وی ادامه داد: کسانی بودند که داوطلبانه خود را روی سیم‌های خاردار میادین مین می‌انداختند تا با انفجار آن مسیر برای انجام عملیات باز شود.

فرمانده سپاه رودسر با اشاره به اینکه جنگ عراق با ایران طولانی‌ترین نبرد در قرن بیستم و دومین جنگ طولانی پس از ویتنام بود، افزود: جنگ تحمیلی پس از هشت سال در مرداد 67 با قبول آتش‌بس موقت از سوی دو طرف پایان یافت.

وی اضافه کرد: در این جنگ ارتش عراق به طور گسترده از جنگ‌افزارهای شیمیایی علیه کردهای عراقی و نظامیان ایران استفاده کرد.

عصا می با بیان اینکه این جنگ بیش از 213 هزار شهید به جا گذاشت، خاطرنشان کرد: از این تعداد، بالغ بر 38 هزار شهید دانش‌آموز بودند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای زیادی در هشت سال جنگ تحمیلی به عراق کمک‌های نظامی کردند، یادآور شد: عراق جنگ را در حالی با ایران آغاز کرد که انبارهای مهمات این کشور پر از سلاح بود.

فرمانده سپاه رودسر خاطرنشان کرد: ما با خون شهیدان از تمامیت ارضی کشور دفاع کردیم و حاضر نشدیم حتی یک وجب از خاک سرزمینمان را به دشمن دهیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول