اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی:

بهزیستی برای 1900 نوعروس جهیزیه فراهم کرده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: اداره بهزیستی استان برای 1900 نوعروس زیر پوشش جهیزیه فراهم کرده است.

بهزیستی برای 1900 نوعروس جهیزیه فراهم کرده است

راضیه خدادوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه نباید هیچ ناشنوایی در استان از مشکل کاشت حلزون رنج ببرد، اظهار داشت: سازمان بهزیستی هزینه کاشت حلزون را برای همه ناشنوایان به ویژه افرادی که مشکل مالی دارند، فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته با سرمایه‌گذاری‌های گسترده و همچنین کمک‌های مستقیم دولت به مدد‌جویان، وضعیت معیشت و سطح برخورداری این افراد نسبت به گذشته بهبود چشم‌گیری یافته است، افزود: دولت علاوه بر کمک‌های مستمر و اجرای برنامه‌های حمایتی، در سه سفر استانی به آذربایجان‌غربی اقدامات بسیار گسترده‌ای را آغاز کرده که بیشتر این اقدامات به نتیجه رسیده و مددجویان بهزیستی از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند شدند.

خدادوست تصریح کرد: احداث مجموعه فرهنگی، تفریحی و ورزشی شهید باکری برای جامعه هدف سازمان بهزیستی، تجهیز دو مجتمع در شهرستان‌های خوی و مهاباد برای آسیب‌دیدگان امور اجتماعی و ملاقات حضوری با یک‌هزار و 89 نفر از جامعه هدف توسط هیئت همراه رئیس جمهور از مهم‌ترین نتایج سفر هیئت دولت به استان در سفرهای سه‌گانه بوده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به تامین جهیزیه یک‌هزار و 900 نوعروس زیر پوشش بهزیستی در دولت نهم و دهم، گفت: پنج میلیارد و 700 میلیون ریال کمک موردی در راستای حل مشکل ارائه‌دهندگان درخواست به رئیس جمهور و کمک مالی برای احداث و خرید 551 واحد مسکونی از دیگر فعالیت‌های اداره‌کل بهزیستی استان در سفرهای رئیس جمهور است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت سالمندان جامعه و حرکت جمعیت کشور رو به پیری، ادامه داد: اگر برنامه‌ریزی‌های مناسب در این زمینه صورت نگیرد با مشکلات جدی اجتماعی روبه‌رو می‌شویم برای همین باید در ساختار فرهنگی جامعه تغییرات اساسی ایجاد شود.

خدادوست ابراز داشت: احداث بیمارستان و فرهنگسراهای سالمندان، تعیین شاخص‌های سالمندی و ایجاد مراکز روزانه برای توان‌بخشی این قشر یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان به منظور رسیدگی به وضعیت آنها است.

وی با بیان دو مرکز توان‌بخشی روزانه سالمندان در استان داریم، اذعان داشت: 11 مرکز توان‌بخشی در استان هست که 526 نفر سالمند از امکانات این مراکز بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل اداره بهزیستی آذربایجان‌غربی تهیه وسایل کمک توان‌بخشی برای معلولان را از دیگر برنامه‌های مهم و اساسی اداره‌کل بهزیستی استان برای رسیدن به اهداف و مأموریت‌های قابل توجه اداره کل بهزیستی دانست و گفت: در این خصوص و در زمینه تامین هزینه این وسایل به چهار هزار و 500 نفر کمک مالی شده است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول