اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک پژوهشگر:

33 درصد اضطراب‌ها ناشی از اضطراب دندانپزشکی است

خبرگزاری فارس: یک پژوهشگر گفت: اضطراب دندانپزشکی یکی از ترس‌های طبیعی است که در افراد وجود دارد و 33 درصد اضطراب‌ها ناشی از اضطراب دندانپزشکی است..

33 درصد اضطراب‌ها ناشی از اضطراب دندانپزشکی است

پریسا صمدی در نخستین کنگره بین‌المللی اضطراب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: در پژوهشی که انجام دادم سطح اضطراب بیماران دندانپزشکی را سنجیدم.

این پژوهشگر افزود: اضطراب دندانپزشکی یکی از ترس‌های طبیعی است که در افراد وجود دارد و 33 درصد اضطراب‌ها اضطراب ناشی از دندانپزشکی است که معمولاً سبب تغییر خلق و خوی افراد می‌شود.

صمدی در ارتباط با پائین آوردن ترس دندانپزشکی، گفت: در حال حاضر برای پائین آوردن ترس دندانپزشکی انواع رویکردها مانند بی‌هوشی عمومی و آرام بخش که اگر بیمار نسبت به آن حساسیت داشته باشد خطرناک است استفاده می‌شود.

وی با اشاره به یک گل دارویی برای کاهش استرس افراد اظهار کرد: گلی وجود دارد که روی رسپتورها با تحریک اعصاب بویایی اثر می‌گذارد و سبب تغییرات احساسی می‌شود و اثرات جانبی ندارد تنها ممکن است در بیمارانی که آلرژی دارند، مشکل ایجاد کند.

این پژوهشگر ادامه داد: برای سنجیدن تاثیر این گل بر اضطراب بیماران آزمایشی را انجام دادیم که بوی این گل را با آب مقطر در هوا پخش کردیم که در هفته اول بیماران در معرض آب مقطر و در هفته‌های سوم و چهارم در معرض بوی گل قرار گرفتند.

صمدی با اشاره به نتیجه آزمایش گفت: تاثیر که بوی گل روی  اضطراب بیماران می‌گذاشت را از خفیف تا شدید طبقه‌بندی کردیم و بوی این گل سبب کاهش اضطراب افراد می‌شد.

وی اظهار کرد: پژوهش‌ها نشان می‌دهد که اضطراب در زنان بیشتر است و سطح تحصیلات و سن و ازدواج از فاکتورهایی است که در میزان اضطراب تاثیر می‌گذارد.

این پژوهشگر یادآور شد: البته به تدریج ممکن است افراد نسبت به بوی گل مقاوم شوند و دیگر بوی گل در کاهش اضطراب آنها اثر نداشته باشد.

صمدی افزود: همچنین برخی از پژوهش‌ها نشان داده که اگر از چند گل در محیط به صورت همزمان استفاده شود، تاثیر بیشتری دارد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول