اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک - 267

سلمانی: انتقال مفاهیم ارزشی توسط کودکان ماندگاری بیشتری خواهد داشت

خبرگزاری فارس: بازیگر نمایش «دزدان دریایی» گفت: انتقال مفاهیم ارزشی توسط کودکان ماندگاری بیشتری خواهد داشت و تاثیر به هنگامی را در مخاطب می‌گذارد.

سلمانی: انتقال مفاهیم ارزشی توسط کودکان ماندگاری بیشتری خواهد داشت

اسماعیل سلمانی در حاشیه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: نمایش «دزدان دریایی» به نویسندگی و کارگردانی امید نیازکاری از اصفهان در جشنواره حضور داشت و و پیام‌های مختلفی را در قالب نقش‌های مختلف به گروه کودک و نوجوان انتقال می‌دهد.

وی افزود: با نگاه دقیقی در این نمایش می‌بینیم‌ که افرادی با نقص‌های مختلف سعی در خودنمایی خود در بین دیگران می‌کنند اما همین افراد با افزایش خودباوری می‌توانند در راستای بالا بردن توانایی خود در جامعه کار‌های مفیدی انجام دهند.

بازیگر نمایش «دزدان دریایی» در خصوص بازی دو کودک خردسال در نمایش دزدان دریایی تصریح کرد: بازی کودکان در آثاری که مربوط به خودشان است به پیشبرد هدف قصه و چگونگی انتقال آن به مخاطبان خود کمک می‌کند چرا که به زبان خود کودکان مفاهیم را ارائه می‌کنند.

وی اذعان کرد: چون کودکان شاخصه‌های رفتاری خود را درک می‌کنند انتقال مفاهیم ارزشی توسط این قشر ماندگاری بیشتری خواهد داشت و تاثیر به هنگامی را در مخاطب می‌‌گذارد.

سلمانی خاطرنشان کرد: جدا شدن بخش نمایشی کودک و نوجوان تکلیف تماشاگر و سازنده را مشخص می‌کند و هر دو قشر از این اتفاق راضی هستند و این در پیشبرد کار برای دو قشر کمک فراوانی می‌کند.

وی در ادامه به وضعیت تئاتر در ایران اشاره و عنوان کرد: وضعیت تئاتر در ایران خوب است اما این خوب بودن به این معنا نیست که فکر کنیم به رشد بالا در این زمینه رسیده‌ایم بلکه حمایت‌ها در این زمینه باید جدی‌تر باشد.

این بازیگر تئاتر در پایان سخنانش گفت: میزبانی همدان در این دوره از جشنواره بسیار موفق بوده و اکثریت افراد شرکت‌کننده در این جشنواره از هماهنگی کار‌ها و اجرای به موقع و همکاری و استقبال مردم راضی بودند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول