اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کرمان بیان کرد

توجه به مناسب‌سازی برای معلولان در پارک‌های کرمان

خبرگزاری فارس: شهردار کرمان گفت: بحث مناسب‌سازی برای معلولان در تمام پارک‌های شهر کرمان مورد توجه قرار گرفته است.

توجه به مناسب‌سازی برای معلولان در پارک‌های کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابوالقاسم سیف‌اللهی شامگاه یکشنبه در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان اظهار داشت: پارک عصای سفید در شهر کرمان با هدف طرح قانون عصای سفید احداث شده است.

وی با اشاره به طراحی این پارک برای نابینایان تصریح کرد: در پارک عصای سفید مواردی چون کاشت گل‌های معطر و نصب آبنماهای دارای صدای آب دیده شده است و فضای پارک به گونه‌ای است که نابینایان بتوانند همراه با اعضای خانواده از این فضا بهره ببرند.

سیف‌اللهی با بیان اینکه در پارک‌های کرمان به مناسب‌سازی برای معلولان توجه ویژه‌ای می‌شود، خاطرنشان کرد: در دوره سوم شورای اسلامی شهر و آغاز به کار شهرداری کرمان تاکنون هیچ پارکی احداث نشده است که مناسب‌سازی در آن در نظر گرفته نشده باشد.

وی عنوان کرد: تمام پیاده‌روهای خیابان شریعتی کرمان با استفاده از موزائیک‌های برجسته برای نابینایان مناسب‌سازی شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه فاصله زیادی تا مناسب‌سازی کامل شهر کرمان برای معلولان وجود دارد، اذعان داشت: هنوز 40 درصد از پیاده‌روهای کرمان خاکی و یا در نهایت آسفالت هستند.

سیف‌اللهی افزود: تلاش‌های بسیاری برای مناسب‌سازی فضاهای شهری انجام شده است و این امر باید با توان بیشتری ادامه یابد و همگان در این زمینه وظیفه دارند.

وی با بیان اینکه در بخش خصوصی برای مناسب‌سازی رقابتی وجود ندارد، گفت: این در حالی است که بخش خصوصی باید برای مشتری‌مداری بحث مناسب‌سازی را در دستور کار قرار دهد.

سیف‌اللهی فرهنگ‌سازی برای مناسب‌سازی فضاهای شهری را مهم خواند و ابراز داشت: رسانه‌ها نقش موثری در زمینه فرهنگ‌سازی دارند و باید برای کمک به معلولان فرهنگ‌سازی لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول