اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی چهارمحال و بختیاری:

ترویج کتابخوانی نیازمند بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌هاست

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: به‌منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود استفاده شود.

ترویج کتابخوانی نیازمند بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهروز صادقی پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان، اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود استفاده شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، افزود: همچنین لازم است تا دستگاه‌های فرهنگی با اتخاذ سیاست‌های یکسان و همسو نسبت به ترویج و نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در استان اقدام کنند.

صادقی با اشاره به راه‌ها و شیوه‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، گفت: برای جذب و جلب افراد به مطالعه راه‎های متفاوتی وجود دارد تا آنها را به کتاب و کتابخوانی ترغیب و تشویق کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برگزاری مسابقات کتابخوانی و خلاصه‌نویسی کتاب‌ها می‌تواند گرایش افراد را به مطالعه منجر شود و اینگونه مسابقات باید از روی اصول و سنجیده برگزار شود که در این زمینه‌ساز عده‌ زیادی از افراد به مطالعه ترغیب خواهند شد.

وی ادامه داد: فراهم کردن امکانات و فرصت‌های مطالعاتی برای کودکان و نوجوانان که نیاز به کمک دارند، علاوه بر کوشش و تلاش خود آنان نیاز به تلاش‌ها و برنامه‌ریزی و مشارکت حساب شده مربیان دارد که برای تشویق و ترغیب آنها به مطالعه باید نسبت به تهیه و خرید کتاب آنها را همراهی کرد و برای بازدید از نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های کتاب و یا هدیه کتاب آنها را راغب کرد.

صادقی خاطرنشان کرد: باید با برداشتن گام موثری که مردم را به طرف کتاب و کتابخوانی ترغیب می‎کند و آنها را به سوی کتاب و کتابخوانی سوق می‌دهد، گامی ارزشمند برداشت و تلاش بزرگی انجام داد مانند یافتن چنین راه‌هایی از قبیل برگزاری نمایشگاه‌های دائمی کتاب، مسابقه کتابخوانی همراه با اختصاص جوایز برای کتابخوان‌ها و برای تلاش بیشتر در این مسیر باید وسایل را فراهم کرد که از کارهای اساسی و ارزنده، مفید و ثمربخش است.

وی یکی از عمده‎ترین و بهترین راه‌های افزایش اطلاعات عمومی را مطالعه کتاب است، گفت: این مسئله زمینه‌ساز گام‌های بعدی برای رفع نیاز است، که به گونه مطلوب آنها را به قله پیشرفت در تمامی زمینه‌های مادی و معنوی می‌رساند.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول