اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال رخ داد

افزایش 14 درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در مناطق روستایی همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: امسال، بیش از 301 هزار نفرساعت معادل یک‌هزار و 484 نفردوره آموزش فنی و حرفه‌ای در مناطق روستایی آموزش داده شده که این میزان 14 درصد بیش از تعهد در نظر گرفته شده بود.

افزایش 14 درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در مناطق روستایی همدان

سید مهدی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: از اهداف ارائه آموزش‌های مهارتی در روستاها، افزایش دسترسی و توسعه آموزش‌های مهارتی و جبران کمبود مراکز ثابت فنی و حرفه‌ای در نقاط دوردست است.

وی گفت: در شش ماهه نخست سال 91، بیش از 301 هزار نفرساعت معادل یک‌هزار و 484  نفردوره آموزش فنی و حرفه‌ای در مناطق روستایی آموزش داده شده که این میزان 14 درصد بیش از تعهد در نظر گرفته شده برای اداره کل فنی و حرفه‌ای استان بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان در ادامه اعلام کرد: در سه ماهه سوم 101 دوره آموزشی شامل انواع رشته‌های کشاورزی و صنایع غذایی و تبدیلی، رشته‌های خدماتی و رشته‌های صنعتی ویژه زنان و مردان مناطق روستایی برگزار می‌شود.

وی افزود: پرورش‌دهنده زنبورعسل، پرورش‌دهنده توت فرنگی، پرورش‌دهنده قارچ دکمه‌ای و صدفی، پرورش‌دهنده گیاهان دارویی، پرورش‌دهنده بوقلمون، پرورش‌دهنده گوسفند، پرورش‌دهنده ماهی قزل‌آلا با آب چاه، پیوندزن درختان باغی و سرویس‌کار و نگهدار تراکتور و تیلر، تعمیرکار ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی و سرویس‌کار و نگهدار سم‌پاش‌ها از جمله آموزش‌های فنی و حرفه‌ای حوزه کشاورزی در مناطق روستایی است.

باقری ادامه داد: پرده‌دوز، کاربر رایانه، کارگر مرغداری صنعتی، کشت‌کار گندم، کارور و نصاب سیستم‌های آبیاری بارانی، نهال‌کار مراتع، مدیر واحد پرورش بلدرچین، مدیر واحد پرورش مرغ گوشتی و گاو شیری و مدیر دفع آفات و امراض گیاهان زراعی ـ باغی دیگر حرفه‌های برنامه‌ریزی شده برای فصل پائیز روستائیان استان است.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های رایگان در بیش از 60 روستای استان بیان داشت: روستای پاوان، جنت‌آباد، تجرک، فیض‌آباد، خوش‌آباد، گل‌تپه، شیرین‌سو، شوشاب، مهاجران، کوریجان، پرلوک، روستای طاوه، روستای مبارک‌آباد، روستای برفجین، روستای نگارخاتون و ابرومند از جمله مناطق زیر پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سه ماهه سوم سال است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول